Nový typ autonómnych škôl by podľa jeho slov nepodliehal existujúcim štátnym obsahom vzdelávania a mohol by experimentovať nielen s obsahom vzdelávania, ale aj organizovaním a manažmentom celej školy.
Autor TASR
Bratislava 5. januára (TASR) – V roku 2021 by analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) Róbert Chovanculiak uvítal zavedenie nového typu autonómnych škôl, či viac zmien a iniciatívy v strednom školstve. Uviedol to pre TASR na margo výziev v oblasti školstva v novom roku.
Nový typ autonómnych škôl by podľa jeho slov nepodliehal existujúcim štátnym obsahom vzdelávania a mohol by experimentovať nielen s obsahom vzdelávania, ale aj organizovaním a manažmentom celej školy. „To by prinieslo nový vietor do školstva a z dlhodobého hľadiska by išlo o studnicu inovácií a zmien vo vzdelávaní," poznamenal analytik.
Taktiež je podľa neho potrebné oveľa viac zmien a iniciatívy v strednom školstve. „Je potrebné zmeniť spôsob financovania, racionalizovať sieť stredných škôl a predovšetkým viac podporovať a zjednodušiť spoluprácu zamestnávateľov so školami," povedal.
Ako dodal, v ministrovom pláne mu však chýba dlhodobejšia vízia a radikálnejšie zmeny, ktoré ovplyvnia to, ako bude vyzerať školstvo na ďalšie volebné obdobia dopredu.
Nový typ autonómnych škôl by podľa jeho slov nepodliehal existujúcim štátnym obsahom vzdelávania a mohol by experimentovať nielen s obsahom vzdelávania, ale aj organizovaním a manažmentom celej školy. „To by prinieslo nový vietor do školstva a z dlhodobého hľadiska by išlo o studnicu inovácií a zmien vo vzdelávaní," poznamenal analytik.
Taktiež je podľa neho potrebné oveľa viac zmien a iniciatívy v strednom školstve. „Je potrebné zmeniť spôsob financovania, racionalizovať sieť stredných škôl a predovšetkým viac podporovať a zjednodušiť spoluprácu zamestnávateľov so školami," povedal.
Ako dodal, v ministrovom pláne mu však chýba dlhodobejšia vízia a radikálnejšie zmeny, ktoré ovplyvnia to, ako bude vyzerať školstvo na ďalšie volebné obdobia dopredu.