Skúsení vodiči chránia počas leta lak vozidla vhodným prípravkom s UV filtrom a interiér vozidla vhodným zaclonením, no ani tak sa všetkým drobným škodám nevyhnú.
Autor TASR
Bratislava 28. augusta (TASR) - Niekoľko týždňov trvajúce extrémne horúčavy sú veľmi úmorné nielen pre ľudí a zvieratá, ale podpíšu sa aj na automobiloch. Pri tropických teplotách a celodennom intenzívnom slnečnom žiarení trpí nielen lak, ale prakticky všetky časti vozidla, od strechy, cez brzdy, batériu a čelné sklo, až po pneumatiky. Po takýchto horúčavách odborníci odporúčajú kontrolu stavu auta a odstránenie najhorších následkov spôsobených vysokými teplotami.
Vysoké denné teploty či veľké teplotné rozdiely medzi dňom a nocou totiž môžu viesť k celkovému zníženiu tlaku v pneumatikách. Hodnotu odporúčanú pre konkrétne vozidlo zvyčajne možno nájsť na vnútornej strane viečka palivovej nádrže, prípadne na B-stĺpiku po otvorení dverí vodiča.
"Po letných horúčavách je najdôležitejšie vykonať kontrolu tlaku v pneumatikách, doplniť prevádzkové kvapaliny, dôkladne vyčistiť a potom ošetriť všetky namáhané povrchy auta. To sa týka nielen laku, ale aj všetkých plastových plôch, ktoré boli vystavené slnečnému žiareniu a vysokým teplotám," radí prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.
Podľa neho obzvlášť netreba zanedbávať kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách. Podhustené, rovnako tak aj prehustené pneumatiky môžu mať negatívny vplyv na ovládateľnosť vozidla a hospodárnosť jazdy.
Skúsení vodiči chránia počas leta lak vozidla vhodným prípravkom s UV filtrom a interiér vozidla vhodným zaclonením, no ani tak sa všetkým drobným škodám nevyhnú. S príchodom chladnejšieho počasia preto nastane čas na odstránenie hrubých nečistôt aj drobných prachových častíc vrátane agresívneho letného peľu a mastných sadzí z výfukov ostatných automobilov. Až po dôkladnom ručnom umývaní alebo po umývaní v tlakovej umývačke s odmasťovacím prípravkom je možné nanášať leštidlo, v opačnom prípade hrozí aj trvalé poškodenie laku. Rovnako tak je vhodné ošetriť kvalitnými prípravkami aj interiér vozidla.
Vysoké denné teploty či veľké teplotné rozdiely medzi dňom a nocou totiž môžu viesť k celkovému zníženiu tlaku v pneumatikách. Hodnotu odporúčanú pre konkrétne vozidlo zvyčajne možno nájsť na vnútornej strane viečka palivovej nádrže, prípadne na B-stĺpiku po otvorení dverí vodiča.
"Po letných horúčavách je najdôležitejšie vykonať kontrolu tlaku v pneumatikách, doplniť prevádzkové kvapaliny, dôkladne vyčistiť a potom ošetriť všetky namáhané povrchy auta. To sa týka nielen laku, ale aj všetkých plastových plôch, ktoré boli vystavené slnečnému žiareniu a vysokým teplotám," radí prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček.
Podľa neho obzvlášť netreba zanedbávať kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách. Podhustené, rovnako tak aj prehustené pneumatiky môžu mať negatívny vplyv na ovládateľnosť vozidla a hospodárnosť jazdy.
Skúsení vodiči chránia počas leta lak vozidla vhodným prípravkom s UV filtrom a interiér vozidla vhodným zaclonením, no ani tak sa všetkým drobným škodám nevyhnú. S príchodom chladnejšieho počasia preto nastane čas na odstránenie hrubých nečistôt aj drobných prachových častíc vrátane agresívneho letného peľu a mastných sadzí z výfukov ostatných automobilov. Až po dôkladnom ručnom umývaní alebo po umývaní v tlakovej umývačke s odmasťovacím prípravkom je možné nanášať leštidlo, v opačnom prípade hrozí aj trvalé poškodenie laku. Rovnako tak je vhodné ošetriť kvalitnými prípravkami aj interiér vozidla.