Ohlásil tiež vznik pozície tzv. digitálnych koordinátorov.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 18. mája (TASR) - Do digitálnych technológií pre učiteľov a žiakov investuje ministerstvo školstva tento rok 40 miliónov eur. Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) to označil za začiatok "digitálneho skoku" v školstve. Prvé zariadenia majú prísť do škôl už v septembri. Stav digitalizácie má ukázať audit, školy budú postupne dostávať dotazníky. Minister o tom informoval na utorkovej tlačovej konferencii. Ohlásil tiež vznik pozície školského koordinátora digitálnych technológií.
"Budeme investovať 40 miliónov eur do digitálnych technológií pre učiteľov a žiakov, a tým začneme digitálny skok," vyhlásil Gröhling s tým, že realizovať sa má v troch vlnách. Pri digitalizácii sa ráta aj so 180 miliónmi eur z fondu obnovy, ktoré sa však budú dať čerpať až ku koncu roka, respektíve na začiatku budúceho roka.
Prípravu na digitalizáciu má zabezpečiť digitálny audit. Ministerstvo bude dotazníky spracovávať, objednávanie techniky má prebiehať striktne na základe požiadaviek školy. Odsúhlasovať ho bude riaditeľ školy. O počítačové študovne budú školy žiadať samostatne. Majú byť určené aj vzdelávanie po škole či počas prípadného dištančného vzdelávania.
Ako priblížil minister, 20 miliónov eur získali z projektu REACT-EU. Smerovať budú na základné školy, kde by chceli nakúpiť približne 16.000 zariadení pre učiteľov a 17.000 pre žiakov. Vybaviť sa majú tiež približne 265 počítačových študovní. V prvej vlne budú mať prioritu žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia či v hmotnej núdzi. Zabezpečiť sa má tiež 150 až 200 školských koordinátorov digitálnych technológií.
Ďalšia polovica prostriedkov má podľa Gröhlinga pochádzať z usporených eurofondov. Investovať sa má do 17.000 zariadení prioritne pre učiteľov, no 3000 pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia či v hmotnej núdzi. Do stredných škôl má pribudnúť asi 14.000 zariadení. Zaplatiť by sa mohlo vybavenie pre 590 počítačových študovní na školách, 150 by ich mohlo vzniknúť na internátoch. Zaplatiť by mali tiež 150 až 200 digitálnych koordinátorov.
Školský koordinátor digitálnych technológií má učiteľov a žiakov pripravovať na prácu s digitálnymi technológiami, pomáhať im s digitálnym obsahom. Ide o novú pracovnú pozíciu, do schválenia novely bude zamestnaný cez katalóg pracovných činností. "Nebude robiť káble alebo vybavenie, ale pozícia bude zameraná na vzdelávanie a prinášanie všetkých nových metód do učebného procesu," načrtol minister.
"Budeme investovať 40 miliónov eur do digitálnych technológií pre učiteľov a žiakov, a tým začneme digitálny skok," vyhlásil Gröhling s tým, že realizovať sa má v troch vlnách. Pri digitalizácii sa ráta aj so 180 miliónmi eur z fondu obnovy, ktoré sa však budú dať čerpať až ku koncu roka, respektíve na začiatku budúceho roka.
Prípravu na digitalizáciu má zabezpečiť digitálny audit. Ministerstvo bude dotazníky spracovávať, objednávanie techniky má prebiehať striktne na základe požiadaviek školy. Odsúhlasovať ho bude riaditeľ školy. O počítačové študovne budú školy žiadať samostatne. Majú byť určené aj vzdelávanie po škole či počas prípadného dištančného vzdelávania.
Ako priblížil minister, 20 miliónov eur získali z projektu REACT-EU. Smerovať budú na základné školy, kde by chceli nakúpiť približne 16.000 zariadení pre učiteľov a 17.000 pre žiakov. Vybaviť sa majú tiež približne 265 počítačových študovní. V prvej vlne budú mať prioritu žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia či v hmotnej núdzi. Zabezpečiť sa má tiež 150 až 200 školských koordinátorov digitálnych technológií.
Ďalšia polovica prostriedkov má podľa Gröhlinga pochádzať z usporených eurofondov. Investovať sa má do 17.000 zariadení prioritne pre učiteľov, no 3000 pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia či v hmotnej núdzi. Do stredných škôl má pribudnúť asi 14.000 zariadení. Zaplatiť by sa mohlo vybavenie pre 590 počítačových študovní na školách, 150 by ich mohlo vzniknúť na internátoch. Zaplatiť by mali tiež 150 až 200 digitálnych koordinátorov.
Školský koordinátor digitálnych technológií má učiteľov a žiakov pripravovať na prácu s digitálnymi technológiami, pomáhať im s digitálnym obsahom. Ide o novú pracovnú pozíciu, do schválenia novely bude zamestnaný cez katalóg pracovných činností. "Nebude robiť káble alebo vybavenie, ale pozícia bude zameraná na vzdelávanie a prinášanie všetkých nových metód do učebného procesu," načrtol minister.