Ďalším krokom by podľa neho bolo začať diskusie o prechode časti originálnych kompetencií pod rezort školstva, menovite školských klubov detí a materských škôl.
Autor TASR
Bratislava 31. decembra (TASR) – V roku 2021 plánuje rezort školstva diskutovať o zjednotení financovania, prevzatí kompetencií v rámci materských škôl a školských klubov detí. V rozhovore to pre TASR uviedol šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS) s tým, že verí, že sa táto veľká a výrazná zmena v školstve bude v nasledujúcom roku aj realizovať.
Presun kompetencií pod ministerstvo školstva a zjednotenie financovania označil minister školstva za problém, ktorý ťaží školstvo od roku 2013. "Vtedy boli nezmyselne prerozdelené kompetencie v rámci školstva. Pokiaľ máme robiť nejaké kroky alebo opatrenia na to, aby sme pocítili väčšiu kvalitu v školstve, tak ho musíme vedieť aj riadiť a kompetencie nemôžu ísť cez iné ministerstvo," povedal minister školstva.
Gröhling verí, že rok 2021 bude prelomovým krokom. "Pretože sme investovali množstvo energie, aby sme vysvetľovali aj koaličným partnerom a poslancom, aby pochopili, o čo v tomto prípade ide. Ja pociťujem podporu aj od tých, ktorí sa na to pozerajú tak, že ideme napraviť zásadnú systémovú chybu, ktorú spôsobili v školstve predošlé vlády," doplnil minister.
Ďalším krokom by podľa neho bolo začať diskusie o prechode časti originálnych kompetencií pod rezort školstva, menovite školských klubov detí a materských škôl. "V rámci koronakrízy sme pocítili množstvo problémov, ktoré sme nevedeli vyriešiť ani zo strany ministerstva, ani zo strany samosprávy," uviedol minister. V januári by v tejto veci malo prebehnúť prvé stretnutie s ministerstvom financií a samosprávami.
Presun kompetencií pod ministerstvo školstva a zjednotenie financovania označil minister školstva za problém, ktorý ťaží školstvo od roku 2013. "Vtedy boli nezmyselne prerozdelené kompetencie v rámci školstva. Pokiaľ máme robiť nejaké kroky alebo opatrenia na to, aby sme pocítili väčšiu kvalitu v školstve, tak ho musíme vedieť aj riadiť a kompetencie nemôžu ísť cez iné ministerstvo," povedal minister školstva.
Gröhling verí, že rok 2021 bude prelomovým krokom. "Pretože sme investovali množstvo energie, aby sme vysvetľovali aj koaličným partnerom a poslancom, aby pochopili, o čo v tomto prípade ide. Ja pociťujem podporu aj od tých, ktorí sa na to pozerajú tak, že ideme napraviť zásadnú systémovú chybu, ktorú spôsobili v školstve predošlé vlády," doplnil minister.
Ďalším krokom by podľa neho bolo začať diskusie o prechode časti originálnych kompetencií pod rezort školstva, menovite školských klubov detí a materských škôl. "V rámci koronakrízy sme pocítili množstvo problémov, ktoré sme nevedeli vyriešiť ani zo strany ministerstva, ani zo strany samosprávy," uviedol minister. V januári by v tejto veci malo prebehnúť prvé stretnutie s ministerstvom financií a samosprávami.