Učitelia zaznamenali zhoršenie psychického zdravia a zaostávanie žiakov.
Autor TASR
Bratislava/Trenčín 22. júna (TASR) - Minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS) poznamenal, že nie je pravda, že by ministerstvo školstva nezbieralo žiadne dáta v súvislosti s dosahom pandémie na vzdelávací systém. Uviedol to v reakcii na prieskum o dosahoch pandémie nového koronavírusu na školstvo z dielne Komenského inštitútu a Centra vzdelávacích analýz, kde jeho predstavitelia v utorok uviedli, že ministerstvo školstva nezverejnilo žiadne dáta a nevyhodnotilo pandemické opatrenia a ich dosah na vzdelávací systém.
„Máme dva zbery, jeden je cez štátnu inšpekciu a Inštitút vzdelávacej politiky, ktorý sa vyhodnocuje," uviedol minister počas svojho pracovného výjazdu do škôl v Trenčíne.
Druhý zber bol podľa neho realizovaný v rámci testovania deviatakov, kde sa pridávali aj ďalšie otázky. Zapojilo sa do neho vyše 12.000 žiakov. „Ani sme nepredpokladali takýto enormný záujem jednotlivých škôl, aby overili vedomosti," uviedol minister. Ako dodal, odpovedali aj na otázky, ako sa realizovalo dištančné vzdelávanie.
Vyhodnocovanie zberu dát, ktoré bolo pôvodne plánované počas letných mesiacov, sa presunie podľa Gröhlinga na prelom augusta a septembra. „Dáta budú otvorené a aj nás zaujíma, ako prebiehalo dištančné vzdelávanie, aby sme ho vedeli vyhodnocovať do budúcna," dodal minister školstva.
Učitelia zaznamenali zhoršenie psychického zdravia a zaostávanie žiakov. Vyplýva to z prieskumu o dosahoch pandémie na školstvo z pohľadu učiteľov, ktorý realizovala agentúra Focus pre Komenského inštitút a Centrum vzdelávacích analýz. Podľa výsledkov prieskumu sa do dištančnej výučby pravidelne zapájalo 81 percent detí a takmer vôbec sa nezapájalo desať percent.
„Máme dva zbery, jeden je cez štátnu inšpekciu a Inštitút vzdelávacej politiky, ktorý sa vyhodnocuje," uviedol minister počas svojho pracovného výjazdu do škôl v Trenčíne.
Druhý zber bol podľa neho realizovaný v rámci testovania deviatakov, kde sa pridávali aj ďalšie otázky. Zapojilo sa do neho vyše 12.000 žiakov. „Ani sme nepredpokladali takýto enormný záujem jednotlivých škôl, aby overili vedomosti," uviedol minister. Ako dodal, odpovedali aj na otázky, ako sa realizovalo dištančné vzdelávanie.
Vyhodnocovanie zberu dát, ktoré bolo pôvodne plánované počas letných mesiacov, sa presunie podľa Gröhlinga na prelom augusta a septembra. „Dáta budú otvorené a aj nás zaujíma, ako prebiehalo dištančné vzdelávanie, aby sme ho vedeli vyhodnocovať do budúcna," dodal minister školstva.
Učitelia zaznamenali zhoršenie psychického zdravia a zaostávanie žiakov. Vyplýva to z prieskumu o dosahoch pandémie na školstvo z pohľadu učiteľov, ktorý realizovala agentúra Focus pre Komenského inštitút a Centrum vzdelávacích analýz. Podľa výsledkov prieskumu sa do dištančnej výučby pravidelne zapájalo 81 percent detí a takmer vôbec sa nezapájalo desať percent.