Minister upozornil, že ako reakciu na možný výpadok učiteľov rezort pripravil projekt, v rámci ktorého môžu školy žiadať o finančné prostriedky na dočasné zamestnanie iných pedagógov.
Autor TASR
Spišská Nová Ves 26. januára (TASR) – Najvýraznejším problémom škôl v jednotlivých regiónoch je digitalizácia, ktorá podľa ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislava Gröhlinga (SaS) nie je na takej úrovni, ako by bolo v časoch pandémie potrebné. Skonštatoval to po stredajšej návšteve štyroch škôl v Spišskej Novej Vsi.
„Pri dištančnom vzdelávaní sa nám niektorí žiaci nevzdelávajú tak plnohodnotne, ako by sme chceli. Filozofia na ministerstve školstva je, že ak nedokážeme vybaviť každého žiaka, v rámci tých 700.000 detí, ktorých máme v systéme, tak by sa na školách vytvárali špeciálne učebne. V rámci nich by sa jednotlivé počítače mohli požičiavať žiakom domov, ktorí by sa tak mohli plnohodnotne vzdelávať dištančnou formou,“ uviedol Gröhling. Minister verí, že prvé takéto učebne by mohli byť v niektorých školách už v tomto roku.
Šéf rezortu školstva zároveň vníma modernizačný dlh na obnovu vonkajších a vnútorných priestorov škôl, ktorý je podľa neho veľmi kritický. „Hýbeme sa v rámci požiadaviek na úrovni okolo 50 miliónov eur, ktoré by bolo potrebné naliať do obnovy budov. To je to najvýraznejšie, čo pociťujeme na celom Slovensku a aj tu v Spišskej Novej Vsi,“ skonštatoval minister, ktorý na Spiši pred viac ako 20 rokmi spúšťal vzdelávacie projekty.
V súvislosti s nastupujúcou vlnou koronavírusového variantu omikron upozornil, že ako reakciu na možný výpadok učiteľov ministerstvo pripravilo projekt, v rámci ktorého môžu školy žiadať o finančné prostriedky na dočasné zamestnanie iných pedagógov. „Nárast prípadov je tak ako v celej spoločnosti, tak aj v školstve. Pociťujeme výpadky učiteľov z niektorých regiónov. Priebeh je však veľmi rýchly, oceňujem, že prišlo k skráteniu karantény na päť dní. To môže pomôcť, aby sa aj žiaci čo najrýchlejšie vrátili späť do škôl. Bol by som rád, keby sme pristúpili aj k individuálnej izolácii. Teda do karantény by šiel len pozitívne testovaný žiak a ostatní spolužiaci, ktorí sú zdraví, by po otestovaní normálne pokračovali vo vzdelávaní,“ dodal minister.
„Pri dištančnom vzdelávaní sa nám niektorí žiaci nevzdelávajú tak plnohodnotne, ako by sme chceli. Filozofia na ministerstve školstva je, že ak nedokážeme vybaviť každého žiaka, v rámci tých 700.000 detí, ktorých máme v systéme, tak by sa na školách vytvárali špeciálne učebne. V rámci nich by sa jednotlivé počítače mohli požičiavať žiakom domov, ktorí by sa tak mohli plnohodnotne vzdelávať dištančnou formou,“ uviedol Gröhling. Minister verí, že prvé takéto učebne by mohli byť v niektorých školách už v tomto roku.
Šéf rezortu školstva zároveň vníma modernizačný dlh na obnovu vonkajších a vnútorných priestorov škôl, ktorý je podľa neho veľmi kritický. „Hýbeme sa v rámci požiadaviek na úrovni okolo 50 miliónov eur, ktoré by bolo potrebné naliať do obnovy budov. To je to najvýraznejšie, čo pociťujeme na celom Slovensku a aj tu v Spišskej Novej Vsi,“ skonštatoval minister, ktorý na Spiši pred viac ako 20 rokmi spúšťal vzdelávacie projekty.
V súvislosti s nastupujúcou vlnou koronavírusového variantu omikron upozornil, že ako reakciu na možný výpadok učiteľov ministerstvo pripravilo projekt, v rámci ktorého môžu školy žiadať o finančné prostriedky na dočasné zamestnanie iných pedagógov. „Nárast prípadov je tak ako v celej spoločnosti, tak aj v školstve. Pociťujeme výpadky učiteľov z niektorých regiónov. Priebeh je však veľmi rýchly, oceňujem, že prišlo k skráteniu karantény na päť dní. To môže pomôcť, aby sa aj žiaci čo najrýchlejšie vrátili späť do škôl. Bol by som rád, keby sme pristúpili aj k individuálnej izolácii. Teda do karantény by šiel len pozitívne testovaný žiak a ostatní spolužiaci, ktorí sú zdraví, by po otestovaní normálne pokračovali vo vzdelávaní,“ dodal minister.