Poslanci podľa ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov nesmú používať svoju osobnosť na reklamu.
Autor TASR
Bratislava 22. septembra (TASR) - Poslankyňa Národnej rady (NR) SR Jana Bittó Cigániková (SaS) a poslanec Miroslav Žiak (SaS) majú Výboru NR SR pre nezlučiteľnosť funkcií vysvetliť svoje fotky s oblátkami na sociálnej sieti. Výbor si má od nich vyžiadať stanoviská vzhľadom na to, že začal voči nim konanie na základe podnetu od Martina Daňa. Pre TASR to uviedol predseda výboru Boris Susko (Smer-SD).
Na Žiaka už podal podnet aj poslanec Ondrej Ďurica (nezaradený). Žiak uverejnil v auguste fotku s oblátkami Horalky. Pre TASR vtedy pripustil, že išlo aj o solidaritu s výrobcom, ktorý čelil rôznorodým reakciám za slová o očkovaní.
Poslanci podľa ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov nesmú používať svoju osobnosť na reklamu. Prípadné porušenie zákona rieši výbor pre nezlučiteľnosť funkcií.
Susko prednedávnom uviedol, že zákon nehovorí jasne, čo reklama je. V čase tvorby legislatívy neboli sociálne siete ešte tak výrazne využívané. Výbor už v minulosti pri posudzovaní reklamy na sociálnych sieťach rozhodol tak, že pokiaľ nejde o sponzorovaný status, nebude sa to považovať za reklamu. Ku každému podnetu sa podľa Suska pristupuje jednotlivo.
Na Žiaka už podal podnet aj poslanec Ondrej Ďurica (nezaradený). Žiak uverejnil v auguste fotku s oblátkami Horalky. Pre TASR vtedy pripustil, že išlo aj o solidaritu s výrobcom, ktorý čelil rôznorodým reakciám za slová o očkovaní.
Poslanci podľa ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov nesmú používať svoju osobnosť na reklamu. Prípadné porušenie zákona rieši výbor pre nezlučiteľnosť funkcií.
Susko prednedávnom uviedol, že zákon nehovorí jasne, čo reklama je. V čase tvorby legislatívy neboli sociálne siete ešte tak výrazne využívané. Výbor už v minulosti pri posudzovaní reklamy na sociálnych sieťach rozhodol tak, že pokiaľ nejde o sponzorovaný status, nebude sa to považovať za reklamu. Ku každému podnetu sa podľa Suska pristupuje jednotlivo.