Projekt Hodnota za peniaze inštitucionalizuje bežnú manažérsku prax, ktorou je hľadanie vnútorných rezerv. Jeho silnou stránkou je medzirezortná spolupráca, povedal R.Brecely pre Tablet.tv 1. augusta.
Autor Teraz.sk
Bratislava 8. augusta (Teraz.sk) – Úlohou rezortu dopravy je hľadať rezervy a šetriť peniaze daňových poplatníkov, ale na druhej strane brať do úvahy aj sociálny rozmer projektov. Minister dopravy Roman Brecely preto nemá v úmysle rušiť vlaky zadarmo. „Ja toto opatrenie vnímam ako sociálny benefit, niečo pre ľudí, čo im môže trochu zmeniť život,“ povedal v diskusii na Tablet.tv 1. augusta.
„Poznám príbehy ľudí, ktorí sa znovu začali navštevovať, z Bratislavy chodia na východ a naopak,“ zdôraznil. „Aj pre študentov je veľký benefit, že môžu jazdiť zadarmo. Nevidím dôvod, aby sme to menili,“ dodal Brecely.
Jeho rezort však má záujem na hľadaní finančných rezerv, aj preto sa zapojil do projektu Hodnota za peniaze, v ktorom sú okrem dopravy zapojené aj ministerstvá zdravotníctva, financií a Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu Petera Pellegriniho.
„V zásade tento projekt nie je nič iné ako bežná manažérska prax, sú to veci, ktoré my na rezorte robíme od momentu, ako som tam nastúpil. Nazvime to hľadanie efektívnejších riešení alebo hľadanie vnútorných rezerv,“ poznamenal Brecely. „Týmto spôsobom sa táto naša činnosť iba inštitucionalizuje,“ dodal.
Za výhodu projektu považuje najmä medzirezortnú spoluprácu. „Veľmi vítam, že sú tam aj ďalšie rezorty, teda spoluprácu medzi rezortami. Je veľmi dobré, keď máme ďalšie oko, ktoré sa bude na týchto veciach podieľať,“ povedal. „Je treba si uvedomiť, že rezort je široký, pomerne robustný. Dnes pod rezort dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja patrí 26 spoločností,“ dodal s tým, že si vie predstaviť napríklad spoluprácu s ministerstvom financií pri implementácii niektorých projektov.
„Do budúcnosti chystám založenie strategickej skupiny, ktorá by sa venovala práve týmto záležitostiam. Nazvali sme to Inštitút stratégie, ktorý bude spadať priamo pod ministra a bude spolupracovať s Inštitútom finančnej politiky, ktorý je na ministerstve financií,“ uzavrel Brecely.
„Poznám príbehy ľudí, ktorí sa znovu začali navštevovať, z Bratislavy chodia na východ a naopak,“ zdôraznil. „Aj pre študentov je veľký benefit, že môžu jazdiť zadarmo. Nevidím dôvod, aby sme to menili,“ dodal Brecely.
Celú diskusiu s ministrom Brecelym v televíznej podobe si môžete pozrieť TU
Jeho rezort však má záujem na hľadaní finančných rezerv, aj preto sa zapojil do projektu Hodnota za peniaze, v ktorom sú okrem dopravy zapojené aj ministerstvá zdravotníctva, financií a Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu Petera Pellegriniho.
„V zásade tento projekt nie je nič iné ako bežná manažérska prax, sú to veci, ktoré my na rezorte robíme od momentu, ako som tam nastúpil. Nazvime to hľadanie efektívnejších riešení alebo hľadanie vnútorných rezerv,“ poznamenal Brecely. „Týmto spôsobom sa táto naša činnosť iba inštitucionalizuje,“ dodal.
Za výhodu projektu považuje najmä medzirezortnú spoluprácu. „Veľmi vítam, že sú tam aj ďalšie rezorty, teda spoluprácu medzi rezortami. Je veľmi dobré, keď máme ďalšie oko, ktoré sa bude na týchto veciach podieľať,“ povedal. „Je treba si uvedomiť, že rezort je široký, pomerne robustný. Dnes pod rezort dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja patrí 26 spoločností,“ dodal s tým, že si vie predstaviť napríklad spoluprácu s ministerstvom financií pri implementácii niektorých projektov.
„Do budúcnosti chystám založenie strategickej skupiny, ktorá by sa venovala práve týmto záležitostiam. Nazvali sme to Inštitút stratégie, ktorý bude spadať priamo pod ministra a bude spolupracovať s Inštitútom finančnej politiky, ktorý je na ministerstve financií,“ uzavrel Brecely.