Autorom animovaného klipu je Matej Petrík, ktorý chcel širokej verejnosti priblížiť pestrosť slovenského folklóru.
Autor TASR
Bratislava 29. septembra (TASR) - Spevák a skladateľ Bystrík predstavil nový klip k piesni Sedemdesiat sukieň mala, ktorá je titulnou skladbou z najnovšieho albumu Bystrík bandy Tancuj, vykrúcaj. TASR o tom informovala PR manažérka Nora Krchňáková.
"Je to pre nás veľmi energická pieseň a sme radi, že sa k nej podaril pekný lyric videoklip. Animátorovi som nechal voľnú ruku. Práve Matej mi vnukol myšlienku, že by sme mohli lyric video poňať edukatívne a predstaviť 70 sukieň z rôznych regiónov a obcí. Ja som mu len nadiktoval pár mojich obľúbených obcí, ktoré mám rád a ktoré sú nám srdcu blízke," hovorí Bystrík.
Autorom animovaného klipu je Matej Petrík, ktorý chcel širokej verejnosti priblížiť pestrosť slovenského folklóru. "Iný kraj, iný kroj, každá dedina má svoje vlastné zvyklosti a tradície, ktoré sa premietajú do tradičného oblečenia našich predkov. Relevantné podklady pre farebnosti a textúry sukieň sme našli v knižnici, predovšetkým v knihe Naše kroje z roku 1988. Tiež nám výrazne pomohla databáza krojov na stránke ÚĽUV-u. Výber sukní bol podmienený farebnosťou a pestrosťou, čiže v niektorých regiónoch sa vyberali sukne sviatočných odevov, v iných zas sukne na bežné nosenie," uvádza Matej Petrík z agentúry Bodka.
"Je to pre nás veľmi energická pieseň a sme radi, že sa k nej podaril pekný lyric videoklip. Animátorovi som nechal voľnú ruku. Práve Matej mi vnukol myšlienku, že by sme mohli lyric video poňať edukatívne a predstaviť 70 sukieň z rôznych regiónov a obcí. Ja som mu len nadiktoval pár mojich obľúbených obcí, ktoré mám rád a ktoré sú nám srdcu blízke," hovorí Bystrík.
Autorom animovaného klipu je Matej Petrík, ktorý chcel širokej verejnosti priblížiť pestrosť slovenského folklóru. "Iný kraj, iný kroj, každá dedina má svoje vlastné zvyklosti a tradície, ktoré sa premietajú do tradičného oblečenia našich predkov. Relevantné podklady pre farebnosti a textúry sukieň sme našli v knižnici, predovšetkým v knihe Naše kroje z roku 1988. Tiež nám výrazne pomohla databáza krojov na stránke ÚĽUV-u. Výber sukní bol podmienený farebnosťou a pestrosťou, čiže v niektorých regiónoch sa vyberali sukne sviatočných odevov, v iných zas sukne na bežné nosenie," uvádza Matej Petrík z agentúry Bodka.