Za pozitívne vníma aj spracovanie a prijatie noviel zákona o Slovenskej akadémii vied a zákona o verejnej výskumnej inštitúcii.
Autor TASR
Bratislava 31. decembra (TASR) - Pokračujúcu podporu asistentov na školách vrátane podpory nových pozícií, ako sú koordinátor klienta, pomocný vychovávateľ a školský digitálny koordinátor, vníma pozitívne bývalý minister školstva Dušan Čaplovič. Uviedol to v hodnotení roku 2021 v oblasti školstva pre TASR.
"Ťažko sa mi hodnotí súčasné kroky ministerstva a najmä ministra školstva, vedy, výskumu a športu Branislava Gröhlinga (SaS), lebo takmer dva roky je pôsobenie rezortu ovplyvnené pandémiou. Pracuje v špecifickej situácii, neustáleho chaosu, zmien, čo malo platiť dnes už zajtra neplatí," poznamenal Čaplovič. Oproti minulosti má školstvo podľa jeho slov štedrejší rozpočet vďaka európskym fondom a najmä európskemu fondu obnovy, napriek tomu nedokáže výraznejšie pomôcť pedagógom v oblasti ich finančného ohodnotenia.
V roku 2021 pozitívne vníma výzvu na zvyšovanie kvalifikácie pedagógov v regionálnom školstve s preplatením doplňujúceho a rozširujúceho pedagogického štúdia na vysokých školách. "Zhodne pozitívne vnímam pokračujúcu finančnú podporu modernizácie a údržby škôl regionálneho školstva. Správna je v súčasnom stave regionálneho školstva podpora inkluzívneho vzdelávania, pozitívne vnímam ďalšie vzdelávanie učiteľov, ktoré budú uskutočňovať učitelia a riaditelia z praxe v regiónoch," priblížil bývalý minister školstva.
Za pozitívne vníma aj spracovanie a prijatie noviel zákona o Slovenskej akadémii vied a zákona o verejnej výskumnej inštitúcii.
"Ťažko sa mi hodnotí súčasné kroky ministerstva a najmä ministra školstva, vedy, výskumu a športu Branislava Gröhlinga (SaS), lebo takmer dva roky je pôsobenie rezortu ovplyvnené pandémiou. Pracuje v špecifickej situácii, neustáleho chaosu, zmien, čo malo platiť dnes už zajtra neplatí," poznamenal Čaplovič. Oproti minulosti má školstvo podľa jeho slov štedrejší rozpočet vďaka európskym fondom a najmä európskemu fondu obnovy, napriek tomu nedokáže výraznejšie pomôcť pedagógom v oblasti ich finančného ohodnotenia.
V roku 2021 pozitívne vníma výzvu na zvyšovanie kvalifikácie pedagógov v regionálnom školstve s preplatením doplňujúceho a rozširujúceho pedagogického štúdia na vysokých školách. "Zhodne pozitívne vnímam pokračujúcu finančnú podporu modernizácie a údržby škôl regionálneho školstva. Správna je v súčasnom stave regionálneho školstva podpora inkluzívneho vzdelávania, pozitívne vnímam ďalšie vzdelávanie učiteľov, ktoré budú uskutočňovať učitelia a riaditelia z praxe v regiónoch," priblížil bývalý minister školstva.
Za pozitívne vníma aj spracovanie a prijatie noviel zákona o Slovenskej akadémii vied a zákona o verejnej výskumnej inštitúcii.