Podľa jeho slov je potrebné dokázať viesť odborný dialóg nielen na úrovni ministra, ale aj štátnych tajomníkov.
Autor TASR
Bratislava 8. januára (TASR) – V roku 2022 sa je potrebné poučiť z uplynulého roku 2021, najmä čo sa týka platov pedagogických a nepedagogických pracovníkov v školstve vrátane vysokoškolských pedagógov a vedeckých pracovníkov. Uviedol to pre TASR bývalý minister školstva Dušan Čaplovič.
Podľa jeho slov je potrebné dokázať viesť odborný dialóg nielen na úrovni ministra, ale aj štátnych tajomníkov. Rovnako za dôležitú výzvu roku 2022 v oblasti školstva považuje prijatie prijateľnej novely zákona o vysokých školách pre všetky tri vysokoškolské reprezentácie. Čaplovič tvrdí, že bez súhlasu najmenej dvoch reprezentácií by sa nemali predkladať zákony na vládu a do Národnej rady SR.
"Maximálne využívať finančné zdroje z európskeho plánu obnovy pre oblasť školstva a vedy tak, ako je to plánované napríklad pri vzdelávaní učiteľov, najmä v realizácii samotných učiteľov a riaditeľov v regionálnych centrách," priblížil Čaplovič. Ako ďalej poznamenal, je potrebné sa pokúsiť o financovanie kvality v základných a stredných školách, aj keď je to, ako tvrdí, "veľmi náročná úloha".
Čaplovič poznamenal, že v roku 2022 by sa mala podporovať a oceňovať aj kvalita vedeckých a výskumných projektov či previazanosť základného, aplikovaného výskumu a inovatívnych projektov a programov. Rovnako považuje za dôležité lepšie spolupracovať s odbornými grémiami a komisiami v oblasti rozhodného prijímania pandemických opatrení v školstve.
Podľa jeho slov je potrebné dokázať viesť odborný dialóg nielen na úrovni ministra, ale aj štátnych tajomníkov. Rovnako za dôležitú výzvu roku 2022 v oblasti školstva považuje prijatie prijateľnej novely zákona o vysokých školách pre všetky tri vysokoškolské reprezentácie. Čaplovič tvrdí, že bez súhlasu najmenej dvoch reprezentácií by sa nemali predkladať zákony na vládu a do Národnej rady SR.
"Maximálne využívať finančné zdroje z európskeho plánu obnovy pre oblasť školstva a vedy tak, ako je to plánované napríklad pri vzdelávaní učiteľov, najmä v realizácii samotných učiteľov a riaditeľov v regionálnych centrách," priblížil Čaplovič. Ako ďalej poznamenal, je potrebné sa pokúsiť o financovanie kvality v základných a stredných školách, aj keď je to, ako tvrdí, "veľmi náročná úloha".
Čaplovič poznamenal, že v roku 2022 by sa mala podporovať a oceňovať aj kvalita vedeckých a výskumných projektov či previazanosť základného, aplikovaného výskumu a inovatívnych projektov a programov. Rovnako považuje za dôležité lepšie spolupracovať s odbornými grémiami a komisiami v oblasti rozhodného prijímania pandemických opatrení v školstve.