Školy podstúpili dvojročný proces, ktorý zahŕňal získanie 19.000 košov na triedenie a online vzdelávanie s podporou odborníkov.
Autor TASR
Bratislava 24. júla (TASR) - Projekt EkoAlarm, ktorého sa zúčastnilo 72 škôl s celkovým počtom 10.000 účastníkov, mal za cieľ pomôcť implementovať triedenie odpadu a minimalizáciu jeho tvorby. Zúčastnené školy dokázali znížiť množstvo odpadu až o 45,7 percenta. TASR o tom informovala komunikačná manažérka Centra environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica Eva Sládková.
Školy podstúpili dvojročný proces, ktorý zahŕňal získanie 19.000 košov na triedenie a online vzdelávanie s podporou odborníkov. Vďaka tomu si deti aj učitelia osvojili schopnosť správneho triedenia odpadu.
"Množstvo odpadu a to, ako s ním nakladáme, má obrovský vplyv na životné prostredie a klimatické zmeny. Sme presvedčení, že treba začať od škôl a vzdelávať deti tak, aby pre ne bolo samozrejmé odpad minimalizovať alebo aspoň správne triediť," uviedla koordinátorka projektu Katarína Lepešková.
Projekt EkoAlarm podľa koordinátorky okrem environmentálnych výsledkov podporoval aj mäkké zručnosti žiakov, ako je spolupráca, kreativita, komunikačné zručnosti a verejné vystupovanie. Pozitívny vplyv projektu potvrdili aj pedagogičky zúčastnených škôl.
Školy podstúpili dvojročný proces, ktorý zahŕňal získanie 19.000 košov na triedenie a online vzdelávanie s podporou odborníkov. Vďaka tomu si deti aj učitelia osvojili schopnosť správneho triedenia odpadu.
"Množstvo odpadu a to, ako s ním nakladáme, má obrovský vplyv na životné prostredie a klimatické zmeny. Sme presvedčení, že treba začať od škôl a vzdelávať deti tak, aby pre ne bolo samozrejmé odpad minimalizovať alebo aspoň správne triediť," uviedla koordinátorka projektu Katarína Lepešková.
Projekt EkoAlarm podľa koordinátorky okrem environmentálnych výsledkov podporoval aj mäkké zručnosti žiakov, ako je spolupráca, kreativita, komunikačné zručnosti a verejné vystupovanie. Pozitívny vplyv projektu potvrdili aj pedagogičky zúčastnených škôl.