Ide o špecifikum kategórie voľne predajných liekov i na slovenskom trhu, tvrdí odborník.
Autor TASR
Bratislava 5. októbra (TASR) - Ceny voľne predajných liekov sa na internete výrazne líšia, niekedy aj o desiatky percent. Najväčší rozptyl cien sa zaznamenal u liekov na trávenie a na chrípku. Najväčší rozdiel bol v prípade Coldrexu, pri jednom balení sa cena v e-shopoch líšila o 102 percent, ukázali výsledky merania služby Karsa Monitor, analyzujúcej ceny tovaru v internetových obchodoch.
„Prekvapilo nás zistenie, že rovnaké produkty je možné na internete nakúpiť v skutočne veľkom cenovom rozptyle. Ide o špecifikum kategórie voľne predajných liekov i na slovenskom trhu. Napríklad v susednom Česku sa v tejto kategórii pohybujú rozdiely cien okolo 40 percent. Z uskutočnenej analýzy je tak jasné, že ľudia môžu správnym nákupom liekov na internete výrazne ušetriť,“ uviedol riaditeľ spoločnosti Karsa Technologies Michal Ježek.
Na slovenskom trhu s voľne predajnými liekmi cez internet je podľa jeho slov zatiaľ malá konkurencia. "E-shopy tak nie sú nútené pracovať s cenou, aby prilákali zákazníkov. Analýza napríklad ukázala, že za sledované dvojmesačné obdobie došlo k zmene ceny u vybraných produktov iba v niekoľko málo prípadoch. Tým sa Slovensko významne líši napríklad od českého trhu, kde je bežnou praxou preceňovať výrobky niekoľkokrát do mesiaca a tieto zmeny využiť pre marketingové účely,“ zhrnul Ježek.
„Prekvapilo nás zistenie, že rovnaké produkty je možné na internete nakúpiť v skutočne veľkom cenovom rozptyle. Ide o špecifikum kategórie voľne predajných liekov i na slovenskom trhu. Napríklad v susednom Česku sa v tejto kategórii pohybujú rozdiely cien okolo 40 percent. Z uskutočnenej analýzy je tak jasné, že ľudia môžu správnym nákupom liekov na internete výrazne ušetriť,“ uviedol riaditeľ spoločnosti Karsa Technologies Michal Ježek.
Na slovenskom trhu s voľne predajnými liekmi cez internet je podľa jeho slov zatiaľ malá konkurencia. "E-shopy tak nie sú nútené pracovať s cenou, aby prilákali zákazníkov. Analýza napríklad ukázala, že za sledované dvojmesačné obdobie došlo k zmene ceny u vybraných produktov iba v niekoľko málo prípadoch. Tým sa Slovensko významne líši napríklad od českého trhu, kde je bežnou praxou preceňovať výrobky niekoľkokrát do mesiaca a tieto zmeny využiť pre marketingové účely,“ zhrnul Ježek.