Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Slovensko

POKAZENÁ DOVOLENKA: Českí a slovenskí turisti podali hromadnú sťažnosť

Na archívnej snímke turisti sa pozerajú na panorámu Tuniského zálivu. Foto: TASR/AP

Pláž bola podľa českých turistov veľmi špinavá a nezodpovedala ponuke z katalógu cestovnej kancelárie.

Praha 10. augusta (TASR) - O hromadnej sťažnosti asi 70 účastníkov dovolenky v Tunisku informoval v piatok internetový server iDNES.cz. Stalo sa tak v súvislosti s prípadom skupiny českých a slovenských turistov, ktorí v severoafrickej krajine očakávali zaplatenú dovolenku s all inclusive v štvorhviezdičkovom hoteli, avšak realita, s ktorou boli konfrontovaní na mieste, bola diametrálne odlišná.

Jedna z českých účastníčok zájazdu sa vo vysielaní TV Prima posťažovala, že prestieranie bolo špinavé, že si nebolo kde sadnúť a jedla nebol dostatok. Pláž bola podľa českých turistov veľmi špinavá a nezodpovedala ponuke z katalógu cestovnej kancelárie. Navyše hotel nezodpovedal ani prísľubu, že je vhodný pre dovolenky s deťmi, pretože tam boli napríklad nezakryté jednotky klimatizácie alebo skrine s elektrickými obvodmi, takže hrozili úrazy.

Jedného z ubytovaných českých občanov, ktorý sa pokúšal tlmočiť personálu sťažnosti nespokojných návštevníkov, údajne v miestnosti za recepciou zbili traja hoteloví manažéri. Muž, ktorý informoval TV Prima, utrpel fraktúru nosa a hornej končatiny. Predtým ho vraj personál vyzval, aby sa vysťahoval pred hotel, v ktorom sa už ďalej nesmie zdržiavať a nesmie nič hovoriť svojim krajanom, ktorí neovládajú angličtinu.

Podpredseda Asociácie cestovných kancelárií ČR Jan Papež v reakcii pre iDNES.cz uviedol, že v Tunisku je v súčasnosti pomerne kritická situácia s preobsadenosťou hotelov, čo môže byť príčinou ťažkostí českých a slovenských turistov. "Miestni hotelieri predali viac izieb, ako majú k dispozícii, a to sa prejavuje častým sťahovaním ľudí do kapacít, ktoré si nekúpili," citoval ho server.

Podľa Papežových slov je však hromadná sťažnosť zbytočná, sklamaní turisti musia reklamáciu riešiť s cestovnými kanceláriami, v ktorých si dovolenky zakúpili.