Projekt s názvom Rozvojom zručností a kariérového poradenstva k sociálnej inklúzii získal grant z Nórska v sume 169.000 eur a tiež bol spolufinancovaný v sume 25.300 eur zo štátneho rozpočtu.
Autor TASR
Bratislava 6. októbra (TASR) - Projekt zameraný na vhodné vzdelávacie postupy do práce s marginalizovanou rómskou komunitou sa po dvoch rokoch skončil. Cieľom projektu bolo zvýšenie sociálnej inklúzie marginalizovaných rómskych komunít a vybudovanie kapacít miestnych poskytovateľov komunitných služieb. TASR o tom informovala komunikačná manažérka organizácie Človek v ohrození Katarína Barošová.
Projekt s názvom Rozvojom zručností a kariérového poradenstva k sociálnej inklúzii získal grant z Nórska v sume 169.000 eur a tiež bol spolufinancovaný v sume 25.300 eur zo štátneho rozpočtu. Realizoval sa v šiestich komunitných centrách (Doľany - Roškovce, Kojatice, Petrovany, Plavecký Štvrtok, Sveržov a Tobiáš Prešov) a v Základnej škole Petrovany.
Projektom sa snažila organizácia ukázať rómskym deťom, že vzdelanie je cesta k zamestnaniu. Keďže pochádzajú z menej podnetného prostredia, môže to viesť k predčasnému ukončeniu školskej dochádzky, prípadne nezáujmu o ďalšie vzdelanie. Dostávajú sa tak do začarovaného kruhu vylúčenia a chudoby.
Do projektu bolo zapojených sedem lokalít a 169 detí. V rámci projektu sa vydali tri metodické príručky, ktoré sa dajú využiť pri práci s deťmi a mládežou v komunitných centrách a na základných školách. Záverečnej konferencie k projektu sa zúčastnilo vyše 60 hostí.
Projekt s názvom Rozvojom zručností a kariérového poradenstva k sociálnej inklúzii získal grant z Nórska v sume 169.000 eur a tiež bol spolufinancovaný v sume 25.300 eur zo štátneho rozpočtu. Realizoval sa v šiestich komunitných centrách (Doľany - Roškovce, Kojatice, Petrovany, Plavecký Štvrtok, Sveržov a Tobiáš Prešov) a v Základnej škole Petrovany.
Projektom sa snažila organizácia ukázať rómskym deťom, že vzdelanie je cesta k zamestnaniu. Keďže pochádzajú z menej podnetného prostredia, môže to viesť k predčasnému ukončeniu školskej dochádzky, prípadne nezáujmu o ďalšie vzdelanie. Dostávajú sa tak do začarovaného kruhu vylúčenia a chudoby.
Do projektu bolo zapojených sedem lokalít a 169 detí. V rámci projektu sa vydali tri metodické príručky, ktoré sa dajú využiť pri práci s deťmi a mládežou v komunitných centrách a na základných školách. Záverečnej konferencie k projektu sa zúčastnilo vyše 60 hostí.