Najviac príspevkov bolo publikovaných v marci, kedy sa na Slovensku potvrdil prvý pozitívny prípad ochorenia COVID-19, a v apríli.
Autor TASR
Trnava 7. januára (TASR) – Viac ako pol milióna príspevkov na tému COVID-19 a koronavírus bolo publikovaných v slovenských médiách v roku 2020. Najviac príspevkov z celkových takmer 518.000 bolo v onlinových médiách (451.680), nasledovali printové médiá (38.098) a agentúrne spravodajstvo (13.769). V televíznom vysielaní bolo odvysielaných 11.583 a v rozhlasovom vysielaní 2761 príspevkov. Vyplýva to z analýzy, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave. Informoval o tom Peter Krajčovič z FMK.
V priemere každý deň pribudlo takmer 1419 príspevkov. Najviac príspevkov bolo publikovaných v marci, kedy sa na Slovensku potvrdil prvý pozitívny prípad ochorenia COVID-19, a v apríli. Počet mediálnych výstupov v nasledujúcich mesiacoch postupne klesal. Nárast nastal opätovne v októbri. "Téma nového koronavírusu dominovala aj vo výsledkoch vyhľadávania v onlinovom prostredí. V celosvetovom hodnotení sa umiestnila v dvoch kategóriách – vyhľadávanie a novinky na prvom mieste. Na Slovensku sa koronavírus umiestnil na druhom mieste. Prvenstvo získala aplikácia Edupage," uviedol Krajčovič. Trendom vo vyhľadávaní boli aj spojenia v kategóriách Čo je ...? a Ako ...? Na Slovensku boli najčastejšie vyhľadávané spojenia Ako ušiť rúško, Ako založiť kvások.
S blížiacimi sa vianočnými sviatkami vo vyhľadávaní začali dominovať aj kľúčové slová spojené s Vianocami. Medzi krajiny s najvyššou mierou vyhľadávania na tému Vianoce predposledný týždeň roka 2020 patrili Španielsko, Ekvádor, Taliansko, Panama a Slovensko.
V priemere každý deň pribudlo takmer 1419 príspevkov. Najviac príspevkov bolo publikovaných v marci, kedy sa na Slovensku potvrdil prvý pozitívny prípad ochorenia COVID-19, a v apríli. Počet mediálnych výstupov v nasledujúcich mesiacoch postupne klesal. Nárast nastal opätovne v októbri. "Téma nového koronavírusu dominovala aj vo výsledkoch vyhľadávania v onlinovom prostredí. V celosvetovom hodnotení sa umiestnila v dvoch kategóriách – vyhľadávanie a novinky na prvom mieste. Na Slovensku sa koronavírus umiestnil na druhom mieste. Prvenstvo získala aplikácia Edupage," uviedol Krajčovič. Trendom vo vyhľadávaní boli aj spojenia v kategóriách Čo je ...? a Ako ...? Na Slovensku boli najčastejšie vyhľadávané spojenia Ako ušiť rúško, Ako založiť kvások.
S blížiacimi sa vianočnými sviatkami vo vyhľadávaní začali dominovať aj kľúčové slová spojené s Vianocami. Medzi krajiny s najvyššou mierou vyhľadávania na tému Vianoce predposledný týždeň roka 2020 patrili Španielsko, Ekvádor, Taliansko, Panama a Slovensko.