V súčasnosti sú podporné tímy financované kombináciou štátneho rozpočtu a projektov z európskeho sociálneho a investičného fondu.
Autor TASR
Bratislava 4. augusta (TASR) - Potreba podporných školských tímov narastá. Poukázal na to minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Daniel Bútora s tým, že by nemal klásť dôraz len na ich počet, ale aj na kvalitu. Avizoval, že tímy sa budú postupne financovať zo štátneho rozpočtu.
V súčasnosti sú podporné tímy financované kombináciou štátneho rozpočtu a projektov z európskeho sociálneho a investičného fondu. Očakáva sa, že proces prechodu financovania bude trvať približne tri roky s cieľom jeho ukončenia do roku 2026/2027. Financovanie týchto pozícií zo štátneho rozpočtu bude mať podľa ministra priaznivý vplyv na ich stabilizáciu.
Školské podporné tímy tvoria odborní zamestnanci, ako napríklad pedagogickí asistenti, špeciálni pedagógovia, psychológovia či sociálni pracovníci. "Vždy je vyskladaný tak, aby aspoň dve pozície tvorili školský podporný tím, čím viac pozícií, tým je kvalita lepšia," uviedla riaditeľka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Janette Motlová.
V súvislosti s narastajúcimi problémami týkajúcimi sa duševného zdravia a správania žiakov na školách sa podľa nej ukazuje nesmierna dôležitosť týchto tímov. Ich prítomnosť priamo na školách umožňuje rýchly záchyt potenciálnych problémov u žiakov.
Ako dodala riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa z Národného inštitútu vzdelávania a mládeže Petra Saksová, v súčasnosti je v polovici škôl aspoň jedna pozícia odborného zamestnanca alebo pedagogického asistenta. Predpokladá, že školy budú mať v roku 2026 stabilne zabezpečených odborných zamestnancov.
V súčasnosti sú podporné tímy financované kombináciou štátneho rozpočtu a projektov z európskeho sociálneho a investičného fondu. Očakáva sa, že proces prechodu financovania bude trvať približne tri roky s cieľom jeho ukončenia do roku 2026/2027. Financovanie týchto pozícií zo štátneho rozpočtu bude mať podľa ministra priaznivý vplyv na ich stabilizáciu.
Školské podporné tímy tvoria odborní zamestnanci, ako napríklad pedagogickí asistenti, špeciálni pedagógovia, psychológovia či sociálni pracovníci. "Vždy je vyskladaný tak, aby aspoň dve pozície tvorili školský podporný tím, čím viac pozícií, tým je kvalita lepšia," uviedla riaditeľka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Janette Motlová.
V súvislosti s narastajúcimi problémami týkajúcimi sa duševného zdravia a správania žiakov na školách sa podľa nej ukazuje nesmierna dôležitosť týchto tímov. Ich prítomnosť priamo na školách umožňuje rýchly záchyt potenciálnych problémov u žiakov.
Ako dodala riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa z Národného inštitútu vzdelávania a mládeže Petra Saksová, v súčasnosti je v polovici škôl aspoň jedna pozícia odborného zamestnanca alebo pedagogického asistenta. Predpokladá, že školy budú mať v roku 2026 stabilne zabezpečených odborných zamestnancov.