Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

A. Danko: SNS odmieta snahy o obnovenie značky Made in Czechoslovakia

Andrej Danko Foto: TASR/Michal Svítok

Made in Czechoslovakia je podľa neho minulosť, zavádzanie a klamstvo.

Bratislava 4. augusta (TASR) - Slovenská národná strana (SNS) odmieta snahy o obnovenie obchodnej značky Made in Czechoslovakia.

"Ide o zavádzanie a klamstvo. Česko-Slovensko sa rozdelilo pred vyše dvadsiatimi rokmi a obe krajiny si odvtedy budujú vlastnú značku," uviedol pre TASR predseda SNS Andrej Danko.

"SNS vníma myšlienku obnoviť spoločnú značku ako hazard s naším obchodným menom a zahadzovanie toho, čo sme dvadsať rokov budovali. Úsilie navrátiť značku Made in Czechoslovakia na svetové trhy slovenským firmám nepomôže," tvrdí predseda SNS. "Tak ako v minulosti, aj dnes by bola táto značka vnímaná ako Made in Czech a Slováci by tak fakticky propagovali značku Českej republiky," zdôraznil.

Dodal, že SNS je za nadštandardné vzťahy s Českou republikou na všetkých úrovniach, od obchodných až po kultúrne. "Ale nepovažujeme za dobrú snahu Eximbanky a Českej exportnej banky oprašovať značku nášho bývalého spoločného štátu. Oživovať ju s tým, že by sme obnovili zašlú slávu niektorých podnikov, je naivné," tvrdí Danko. "Tieto známe značky a známe podniky už dávno neexistujú. Máme vlastné produkty, s ktorými chceme vo svete preraziť a veríme, že ich kvalita si dobré meno a novú slávu vybuduje sama," vyhlásil.

Argument, že vo svete si doteraz mnohí nevšimli rozdelenie Československa, podľa neho neobstojí. "Raz sme sa už stali samostatnými krajinami a treba robiť všetko pre to, aby to rešpektovalo a bralo na vedomie aj okolie. Ako dlho budeme takto alibisticky potláčať vlastnú značku s výhovorkou, že v zahraniční mnohí nezaregistrovali, že sme samostatná republika? Rovnako by sme mohli, samozrejme, je to pritiahnuté za vlasy, vynechať spoločnú česko-slovenskú históriu s tým, že veď aj tak bolo Rakúsko-Uhorsko známejšie," dodal predseda SNS.

Made in Czechoslovakia je podľa neho "minulosť, zavádzanie a klamstvo". "Slovensko má na to, aby sa značka Made in Slovakia stala pojmom, presadila sa a dostala sa vo svete do povedomia," uzavrel Danko.

Oživiť svetovú značku Made in Czechoslovakia a naďalej rozvíjať exportné príležitosti slovenských a českých firiem má za cieľ dohoda o spolupráci, ktorú 29. júla v Bratislave podpísali generálny riaditeľ a predseda Rady Eximbanky SR Igor Lichnovský a generálny riaditeľ Českej exportnej banky a predseda jej predstavenstva Karel Bureš.

Dohoda, ako informovali na stretnutí s novinármi, okrem rozšírenia priestoru pre obe inštitúcie v oblasti spoločných vývozných projektov a transakcií do tretích krajín sleduje aj rozšírenie možností pre spoluprácu formou získavania informácií o vhodných exportéroch, prípadne importéroch.