Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

A. DANKO: SNS odmieta obnovenie značky Made in Czechoslovakia

Na snímke je Andrej Danko predseda SNS (vľavo) v rozhovore s predsedom vlády SR Robertom Ficom (vpravo). Foto: TASR

Na to, aby mohli slovenské podniky exportovať kvalitu do zahraničia, potrebujú podľa predsedu SNS skôr vhodné podnikateľské prostredie doma.

Bratislava 2. decembra (TASR) - Slovenská národná strana (SNS) s veľkou nevôľou sleduje plán na obnovenie obchodnej značky Made in Czechoslovakia. Podľa SNS to slovenským výrobkom nepomôže a Slováci neodplatne pomôžu propagovať značku a výrobky iného štátu. Pre TASR to vyhlásil predseda strany Andrej Danko.

"SNS odmieta návrhy premiéra Roberta Fica vzkriesiť obchodnú značku už 20 rokov neexistujúceho štátu. Vo svete by bola vnímaná aj tak ako Made in Czech a na Slovensko by sa opäť zabúdalo. Je vysloveným hazardom zahadzovať niečo, čo sme 20 rokov prácne budovali a propagovali," zdôraznil predseda SNS.

"Dokedy bude Slovensko trpieť komplexom a syndrómom mladšieho brata?" pýta sa. "Slováci majú konečne svoj vlastný štát, dlho za to bojovali. SR má na to, aby bola sebavedomou, hrdou a uznávanou krajinou, ale tomu neprospieva 'pridružovacia' politika so štátom, ktorý nám je síce historicky veľmi blízky, ale je to samostatný štát, ktorý v prvom rade hľadí na vlastný záujem. A tak by malo robiť aj Slovensko," tvrdí Danko.

To, že si v niektorých krajinách sveta doteraz rozdelenie Česko-Slovenska nevšimli, nie je podľa Danka argument. "Práve preto by Slovensko malo prijať radšej stratégiu na systematické a dlhodobé propagovanie značky Made in Slovakia. Najlepšou propagáciou je totiž kvalita - tá si buduje prirodzene svoje vlastné meno," zdôraznil.

Na to, aby mohli slovenské podniky exportovať kvalitu do zahraničia, potrebujú podľa predsedu SNS skôr vhodné podnikateľské prostredie doma. "Treba investovať aj do vzdelania, vedy a výskumu, aby malo Slovensko dostatok odborníkov schopných pripraviť kvalitné produkty aj pre domáci, aj pre zahraničný trh. Potom sa značka Made in Slovakia presadí sama," uzavrel.