Člen výskumného tímu z KU Pavel Izrael zhodnotil, že väčšina detí vníma internet ako bezpečné miesto.
Autor TASR
Ružomberok 7. februára (TASR) – Školy, deti i neformálne kolektívy sa od utorka môžu zapojiť do výzvy za bezpečnejší internet. Vyhlásilo ju Národné koordinačné stredisko pre riešenie problematiky násilia na deťoch. Výzvu otvorili pri príležitosti Dňa bezpečného internetu a potrvá do 17. februára. Informovala o tom riaditeľka národného koordinačného strediska Mária Vargová počas tlačovej konferencie na Katolíckej univerzite (KU) v Ružomberku.
"Do výzvy sa môže zapojiť každý, kto má chuť sa s nami podeliť o svoj názor, ako by mal vyzerať bezpečný internet. Aké opatrenia či stratégie by mali byť vyvinuté, aké úlohy by sme si mali plniť, aby sa deti cítili na internete bezpečnejšie. Aby nám priblížili nástrahy, ktoré vnímajú v digitálnom svete ako nebezpečné, nech s nimi potom vieme narábať," uviedla pre TASR Vargová.
Výzvu Vargová považuje za užitočný nástroj participácie detí. "Pretože, keď chceme robiť niečo pre ne, musíme to robiť s nimi," podotkla. Dodala, že záujemcovia sa môžu zapojiť rôznymi spôsobmi. Môže to byť grafické stvárnenie kresbou, posterom či komiksom, pohybové stvárnenie pantomímou, divadelnou scénkou, choreografiou, alebo verbálne stvárnenie esejou či piesňou.
Člen výskumného tímu z KU Pavel Izrael zhodnotil, že väčšina detí vníma internet ako bezpečné miesto. Napriek tomu sa tretina detí vo veku deväť až 17 rokov na internete stretla s niečím, čo ich nejakým spôsobom rozrušilo, majú negatívnu skúsenosť. Jednou z nich je napríklad kyberšikanovanie. "Skúsenosť s ním má 24 percent detí. Problémom môže byť, že približne 30 percent detí o svojej negatívnej skúsenosti so šikanovaním s nikým nehovorí. Keď už o tom s niekým hovoria, sú to najčastejšie rovesníci," priblížil Izrael.
Bližšie informácie o výzve sú dostupné na stránke www.bezpecnyinter.net.
"Do výzvy sa môže zapojiť každý, kto má chuť sa s nami podeliť o svoj názor, ako by mal vyzerať bezpečný internet. Aké opatrenia či stratégie by mali byť vyvinuté, aké úlohy by sme si mali plniť, aby sa deti cítili na internete bezpečnejšie. Aby nám priblížili nástrahy, ktoré vnímajú v digitálnom svete ako nebezpečné, nech s nimi potom vieme narábať," uviedla pre TASR Vargová.
Výzvu Vargová považuje za užitočný nástroj participácie detí. "Pretože, keď chceme robiť niečo pre ne, musíme to robiť s nimi," podotkla. Dodala, že záujemcovia sa môžu zapojiť rôznymi spôsobmi. Môže to byť grafické stvárnenie kresbou, posterom či komiksom, pohybové stvárnenie pantomímou, divadelnou scénkou, choreografiou, alebo verbálne stvárnenie esejou či piesňou.
Člen výskumného tímu z KU Pavel Izrael zhodnotil, že väčšina detí vníma internet ako bezpečné miesto. Napriek tomu sa tretina detí vo veku deväť až 17 rokov na internete stretla s niečím, čo ich nejakým spôsobom rozrušilo, majú negatívnu skúsenosť. Jednou z nich je napríklad kyberšikanovanie. "Skúsenosť s ním má 24 percent detí. Problémom môže byť, že približne 30 percent detí o svojej negatívnej skúsenosti so šikanovaním s nikým nehovorí. Keď už o tom s niekým hovoria, sú to najčastejšie rovesníci," priblížil Izrael.
Bližšie informácie o výzve sú dostupné na stránke www.bezpecnyinter.net.