Do kampane sa zapojilo 238 materských, základných či stredných škôl z celého Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 30. októbra (TASR) - V poradí šiesty ročník kampane Do školy na bicykli priniesol aj napriek pandemickej situácii rekordnú účasť škôl. Do kampane sa zapojilo 238 materských, základných či stredných škôl z celého Slovenska. Myšlienka podpory a propagácie prirodzeného pohybu žiakov, študentov či pedagógov sa tak priamo dostala k takmer 50.000 žiakom a študentom. TASR o tom informoval Dan Kollár z Cyklokoalície.
Organizátori plánujú so zlepšovaním bezpečnej infraštruktúry pre dochádzanie žiakov školám pomáhať celoročne. "Deti zväčša dokážu do škôl dochádzať aj samostatne, pešo, na bicykli či kolobežke, a to za každého počasia. Výraznou bariérou je však často nekvalitná infraštruktúra. Riešením je popri výstavbe a údržbe chodníkov či cyklotrás najmä upokojovanie dopravy v okolí škôl, teda zníženie rýchlosti a počtu automobilov," myslí si Kollár z Cyklokoalície, ktorá kampaň organizuje.
Ako ukázal prieskum realizovaný na školách zapojených do kampane, až 15 percent škôl nemá vôbec stojany na bicykle. Na 70 percentách zo škôl, ktoré síce stojany majú, nepostačuje ich kapacita. V prípade kolobežiek chýbajú stojany určené na ich bezpečné zaparkovanie až na 60 percentách škôl. Podľa Kollára by napríklad podpora budovania stojanov na školách zo strany štátu mohla za pomerne malé prostriedky priniesť žiakom výrazné zlepšenie.
"Všetkým zapojeným žiakom i učiteľom gratulujem a zároveň ďakujem. Vďaka ich aktivite dávajú postupne školy na celom Slovensku jasný signál kompetentným, že aj oni chcú byť školou priateľskou k bicyklom. Nenechajme ich v tom preto osamotených," uzavrel národný cyklokoordinátor Peter Klučka z Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktoré spolu so Zeleným vzdelávacím fondom podporilo aktivity kampane.
Organizátori plánujú so zlepšovaním bezpečnej infraštruktúry pre dochádzanie žiakov školám pomáhať celoročne. "Deti zväčša dokážu do škôl dochádzať aj samostatne, pešo, na bicykli či kolobežke, a to za každého počasia. Výraznou bariérou je však často nekvalitná infraštruktúra. Riešením je popri výstavbe a údržbe chodníkov či cyklotrás najmä upokojovanie dopravy v okolí škôl, teda zníženie rýchlosti a počtu automobilov," myslí si Kollár z Cyklokoalície, ktorá kampaň organizuje.
Ako ukázal prieskum realizovaný na školách zapojených do kampane, až 15 percent škôl nemá vôbec stojany na bicykle. Na 70 percentách zo škôl, ktoré síce stojany majú, nepostačuje ich kapacita. V prípade kolobežiek chýbajú stojany určené na ich bezpečné zaparkovanie až na 60 percentách škôl. Podľa Kollára by napríklad podpora budovania stojanov na školách zo strany štátu mohla za pomerne malé prostriedky priniesť žiakom výrazné zlepšenie.
"Všetkým zapojeným žiakom i učiteľom gratulujem a zároveň ďakujem. Vďaka ich aktivite dávajú postupne školy na celom Slovensku jasný signál kompetentným, že aj oni chcú byť školou priateľskou k bicyklom. Nenechajme ich v tom preto osamotených," uzavrel národný cyklokoordinátor Peter Klučka z Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktoré spolu so Zeleným vzdelávacím fondom podporilo aktivity kampane.