Okrem aktuálne rozostavanej časti diaľnice D4 sú totiž naplánované pre túto cestu ešte dva ďalšie úseky.
Autor TASR
Bratislava 2. júna (TASR) - Dokončenie obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 vrátane tunela Karpaty odhaduje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) okolo roku 2030. Pre TASR to uviedla hovorkyňa spoločnosti Michaela Michalová.
Okrem aktuálne rozostavanej časti diaľnice D4 sú totiž naplánované pre túto cestu ešte dva ďalšie úseky. Jedným je úsek z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu Slovenska s Rakúskom, ktorý je dlhý 3,6-kilometra. "Dokončenie tohto úseku sa predpokladá okolo roku 2026," priblížila Michalová.
Druhým je úsek smerujúci od Rače až po Záhorskú Bystricu, ktorý je dlhý 12,4 kilometra. Jeho súčasťou je aj tunel Karpaty dlhý takmer 11 kilometrov. "Dokončenie úseku D4 Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica sa predpokladá okolo roku 2030. Dĺžka výstavby závisí od zvolenia technológie razenia tunela," dodala Michalová.
Momentálne je tento úsek v štádiu vypracovania správy o posúdení vplyvov na životné prostredie (EIA), výsledky správy očakávajú diaľničiari v septembri tohto roku. Správa by mala navrhnúť aj spôsob, akým sa má tunel raziť.
Podľa NDS pritom názor odborníkov hovorí, že najlepšou formou realizácie by v tomto prípade bol PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva). Rovnako sa ako PPP projekt momentálne buduje aj časť diaľnice D4 od Jaroviec po Raču. "Stavebné náklady sú v aktuálnej fáze prípravy odhadované na približne jednu miliardu eur," doplnila hovorkyňa.
Okrem aktuálne rozostavanej časti diaľnice D4 sú totiž naplánované pre túto cestu ešte dva ďalšie úseky. Jedným je úsek z Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu Slovenska s Rakúskom, ktorý je dlhý 3,6-kilometra. "Dokončenie tohto úseku sa predpokladá okolo roku 2026," priblížila Michalová.
Druhým je úsek smerujúci od Rače až po Záhorskú Bystricu, ktorý je dlhý 12,4 kilometra. Jeho súčasťou je aj tunel Karpaty dlhý takmer 11 kilometrov. "Dokončenie úseku D4 Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica sa predpokladá okolo roku 2030. Dĺžka výstavby závisí od zvolenia technológie razenia tunela," dodala Michalová.
Momentálne je tento úsek v štádiu vypracovania správy o posúdení vplyvov na životné prostredie (EIA), výsledky správy očakávajú diaľničiari v septembri tohto roku. Správa by mala navrhnúť aj spôsob, akým sa má tunel raziť.
Podľa NDS pritom názor odborníkov hovorí, že najlepšou formou realizácie by v tomto prípade bol PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva). Rovnako sa ako PPP projekt momentálne buduje aj časť diaľnice D4 od Jaroviec po Raču. "Stavebné náklady sú v aktuálnej fáze prípravy odhadované na približne jednu miliardu eur," doplnila hovorkyňa.