Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Slovensko

Á. Érsek žiada lepšiu pripravenosť na krízové situácie na železniciach

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek. Foto: TASR - Jakub Kotian

Pre stredajší pád trakčného vedenia bolo zmeškaných 17 vlakov, šesť osobných vlakov bolo odrieknutých a 16 vlakov bolo odklonených cez stanice Bratislava-Nové Mesto a Bratislava predmestie.

Bratislava 7. septembra (TASR) - Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd) žiada lepšiu pripravenosť na krízové situácie na železniciach. V súvislosti so štvrtkovým (6.9.) rozsiahlym výpadkom trakčného vedenia v Bratislave vyzval na lepšie zvládnutie krízových situácií, predovšetkým s ohľadom na bezpečnosť a zdravie cestujúcich aj zamestnancov železníc.

"Železnice musia byť lepšie pripravené a vedieť sa rýchlo vyrovnať aj s takýmito krízovými nehodami, ako vznikla vo štvrtok v dôsledku pádu trakčného vedenia. Samozrejme, je nevyhnutné dodržať všetky bezpečnostné postupy," zdôraznil Érsek. Podobné situácie, v ktorých sú ľudia rukojemníkmi, sa nesmú podľa neho opakovať. "Aj preto žiadam o ich kompenzáciu, na ktorú majú nárok," uviedol Érsek. Minister dopravy bude žiadať od železníc vysvetlenie nehody a aj okolností, ktoré vzniknutej situácii predchádzali.


Vo štvrtok o 20.10 h strhol medzinárodný vlak EC 270 na druhej traťovej koľaji v úseku odbočka Močiar - Bratislava hlavná stanica trakčné vedenie, pričom došlo k roztrhnutiu dvoch smerových lán na prvej a druhej traťovej koľaji. Doprava bola prerušená medzi hlavnou stanicou, Račou a Vajnormi od štvrtka 20.15 h. V úseku odbočka Močiar - Bratislava hlavná stanica bola obnovená v piatok o 4.50 h a v odbočke Vinohrady o 6.10 h.

Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) bolo pre pád trakčného vedenia zmeškaných 17 vlakov, šesť osobných vlakov bolo odrieknutých a 16 vlakov bolo odklonených cez stanice Bratislava-Nové Mesto a Bratislava predmestie.


ZSSK sa cestujúcim za vzniknutú situáciu ospravedlnila. Okrem veľkého meškania vlakov sa ľudia sťažovali aj na zamknuté toalety a tmu. "Vzhľadom na veľký počet vlakov, ktorých sa pád trakčného vedenia dotkol, nebolo možné poskytnúť potrebný a adekvátny komfort všetkým cestujúcim," priznal hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Keďže padlo vedenie, nefungovalo ani elektrické napájanie vlakov.

Pasažieri majú však podľa jeho slov nárok na odškodnenie podľa toho, akým vlakom cestovali. Informácie nájdu na webovej stránke spoločnosti, obrátiť sa môžu aj na kontaktné centrum.