Lietadlo Lauda Air so 189 cestujúcimi kvôli búrke núdzovo pristálo v Bratislave. Tu ich dcérske aerolínie spoločnosti Austrian Airlines (AUA) nechali v štichu.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava/Viedeň 8. augusta (TASR) - Pri návrate z Tenerife bolo lietadlo Lauda Air so 189 cestujúcimi kvôli búrke presmerované do Bratislavy. Tu ich dcérske aerolínie spoločnosti Austrian Airlines (AUA) nechali v štichu. Informuje o tom portál heute.at.
Po pristátí v Bratislave lietadlo Lauda Air už nevzlietlo, pretože posádka už prekročila pracovnú dobu. "Pilot vyhodil všetkých z lietadla. Chceli sme vedieť, kedy opäť vzlietneme, ale posádka už zmizla," uviedol Viedenčan Erwin A., ktorý bol v lietadle s manželkou a synom.
Na letisku vládol podľa neho chaos a bezradnosť. "Nebolo nič na pitie ani na jedenie. Nemohli sme opustiť halu. Na toaletách chýbalo mydlo aj papier. Kufre sme dostali až po štyroch hodinách." Vyčerpané deti nariekali a dehydrovaní seniori stonali, uviedol rakúsky internetový portál heute.at.
O štvrtej ráno sa spoločnosť AUA rozhodla, že cestujúci sa majú postarať o cestu domov sami, aj keď v tom čase v Bratislave nejazdili taxíky, autobusy ani vlaky. "Museli sme si objednať taxík z Viedne."
AUA sa snaží cestujúcich upokojiť náhradou výdavkov a poukazom na 150 eur. Erwin A. tvrdí, že je to málo, keďže podľa smernice Európskej únie by každý cestujúci mal dostať vrátené peniaze za letenku plus odškodnenie vo výške 600 eur.
Bratislavské letisko bolo v čase nepriaznivého počasia v noci zo soboty (4.8.) na nedeľu (5.8.) schopné okrem plánovaných šiestich letov bezpečne prijať ďalších šesť vyčkávajúcich lietadiel, ktoré mali pôvodne pristáť vo Viedni. Cestujúci piatich odklonených letov vyčkávali počas búrky na palube svojho letu alebo v tranzitnej zóne nového terminálu letiska a následne všetkých päť lietadiel odletelo do Viedne. TASR o tom informovala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS) Dana Madunická.
Kapitán šiesteho odkloneného letu z Tenerife však po komunikácii s centrálou aeroliniek Austrian Airlines (AUA) rozhodol o presune cestujúcich do príletového terminálu C a o následnom využití pozemnej dopravy na prevoz cestujúcich do Viedne. Bratislavské letisko podľa Madunickej počas celého vybavovacieho procesu postupovalo v zmysle pokynov z centrály AUA. "Cestujúcim boli zo strany letiska neustále poskytované informácie v anglickom a nemeckom jazyku, pričom priamo medzi cestujúcimi sa pre operatívne riešenie situácie nachádzali zamestnanci Letiska Bratislava. Letecká spoločnosť Austrian Airlines nepožiadala Letisko Bratislava zabezpečiť pre cestujúcich z Tenerife občerstvenie," priblížila hovorkyňa s tým, že jeho poskytnutie je v kompetencii leteckej spoločnosti.
Počas vykladania batožiny navyše podľa Madunickej došlo k nečakanému úderu blesku do jedného z kontajnerov s batožinou, pričom zamestnanec letiska obsluhujúci kontajnerový nakladač ostal otrasený. Cestujúcim však bola batožina do príletového terminálu doručená ihneď po obnovení vybavovacieho procesu na ploche.
"Dovolíme si zdôrazniť, že Letisko Bratislava postupovalo po celý čas vybavovania linky z Tenerife v zmysle pokynov leteckej spoločnosti Austrian Airlines, ktorej klienti sa na letisku nachádzali. Terminál C, v ktorom sa klienti nachádzali, je vybavený pre prilietavajúcich cestujúcich z krajín Schengenu, ktorí neprechádzajú pasovou kontrolou a na letisku sa zdržia minimálny čas. Predmetná budova je vybavená zodpovedajúcim množstvom sociálnych zariadení, vrátane sociálnych zariadení pre imobilných cestujúcich," dodala Madunická.
Po pristátí v Bratislave lietadlo Lauda Air už nevzlietlo, pretože posádka už prekročila pracovnú dobu. "Pilot vyhodil všetkých z lietadla. Chceli sme vedieť, kedy opäť vzlietneme, ale posádka už zmizla," uviedol Viedenčan Erwin A., ktorý bol v lietadle s manželkou a synom.
Na letisku vládol podľa neho chaos a bezradnosť. "Nebolo nič na pitie ani na jedenie. Nemohli sme opustiť halu. Na toaletách chýbalo mydlo aj papier. Kufre sme dostali až po štyroch hodinách." Vyčerpané deti nariekali a dehydrovaní seniori stonali, uviedol rakúsky internetový portál heute.at.
O štvrtej ráno sa spoločnosť AUA rozhodla, že cestujúci sa majú postarať o cestu domov sami, aj keď v tom čase v Bratislave nejazdili taxíky, autobusy ani vlaky. "Museli sme si objednať taxík z Viedne."
AUA sa snaží cestujúcich upokojiť náhradou výdavkov a poukazom na 150 eur. Erwin A. tvrdí, že je to málo, keďže podľa smernice Európskej únie by každý cestujúci mal dostať vrátené peniaze za letenku plus odškodnenie vo výške 600 eur.
Reakcia Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS)
Bratislavské letisko bolo v čase nepriaznivého počasia v noci zo soboty (4.8.) na nedeľu (5.8.) schopné okrem plánovaných šiestich letov bezpečne prijať ďalších šesť vyčkávajúcich lietadiel, ktoré mali pôvodne pristáť vo Viedni. Cestujúci piatich odklonených letov vyčkávali počas búrky na palube svojho letu alebo v tranzitnej zóne nového terminálu letiska a následne všetkých päť lietadiel odletelo do Viedne. TASR o tom informovala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS) Dana Madunická.
Kapitán šiesteho odkloneného letu z Tenerife však po komunikácii s centrálou aeroliniek Austrian Airlines (AUA) rozhodol o presune cestujúcich do príletového terminálu C a o následnom využití pozemnej dopravy na prevoz cestujúcich do Viedne. Bratislavské letisko podľa Madunickej počas celého vybavovacieho procesu postupovalo v zmysle pokynov z centrály AUA. "Cestujúcim boli zo strany letiska neustále poskytované informácie v anglickom a nemeckom jazyku, pričom priamo medzi cestujúcimi sa pre operatívne riešenie situácie nachádzali zamestnanci Letiska Bratislava. Letecká spoločnosť Austrian Airlines nepožiadala Letisko Bratislava zabezpečiť pre cestujúcich z Tenerife občerstvenie," priblížila hovorkyňa s tým, že jeho poskytnutie je v kompetencii leteckej spoločnosti.
Do jedného z kontajnerov s batožinou udrel blesk
Počas vykladania batožiny navyše podľa Madunickej došlo k nečakanému úderu blesku do jedného z kontajnerov s batožinou, pričom zamestnanec letiska obsluhujúci kontajnerový nakladač ostal otrasený. Cestujúcim však bola batožina do príletového terminálu doručená ihneď po obnovení vybavovacieho procesu na ploche.
"Dovolíme si zdôrazniť, že Letisko Bratislava postupovalo po celý čas vybavovania linky z Tenerife v zmysle pokynov leteckej spoločnosti Austrian Airlines, ktorej klienti sa na letisku nachádzali. Terminál C, v ktorom sa klienti nachádzali, je vybavený pre prilietavajúcich cestujúcich z krajín Schengenu, ktorí neprechádzajú pasovou kontrolou a na letisku sa zdržia minimálny čas. Predmetná budova je vybavená zodpovedajúcim množstvom sociálnych zariadení, vrátane sociálnych zariadení pre imobilných cestujúcich," dodala Madunická.