Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Slovensko

Dôvera: Interné pravidlá pri získavaní poistencov neustále sprísňujeme

Ilustračná snímka. Foto: TASR - František Iván

Podotkla, že každoročne dostáva desiatky tisíc prihlášok a len pri niekoľkých z nich vznikne podozrenie, že niečo nie je v poriadku.

Bratislava 14. februára (TASR) - Súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera deklaruje, že neustále sprísňuje interné pravidlá pri získavaní nových poistencov. "Máme záujem, aby v Dôvere boli poistení len tí poistenci, ktorí sa pre nás rozhodli sami a dobrovoľne," uviedla pre TASR v reakcii na výzvu dočasne povereného ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského (nominant OĽANO), aby poisťovne prestali s nekalým prepoisťovaním.

"Ak sa napriek našej snahe o čistotu a transparentnosť náboru nájdu jednotlivci, ktorí našu dôveru zneužijú, postupujeme voči nim nekompromisne. Rozviazaním pracovnoprávneho vzťahu, podaním trestného oznámenia a vinník nám musí vrátiť finančnú odmenu. Navyše, za nábor poistencov v tých komunitách, ktoré boli opakovane predmetom podozrení z nekalého prepoisťovania, odmeny neposkytujeme," ozrejmila pre TASR Dôvera.

Podotkla, že každoročne dostáva desiatky tisíc prihlášok a len pri niekoľkých z nich vznikne podozrenie, že niečo nie je v poriadku. "Momentálne riešime spolu s Úradom pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou niekoľko desiatok až stoviek podnetov. Každý z nich je preverovaný individuálne," priblížila PR špecialistka poisťovne Slavomíra Lorencová.

Férový a transparentný prístup pri nábore Dôvera očakáva aj od konkurencie. "Každoročne sa stretávame s desiatkami prípadov, kedy boli naši poistenci bez ich súhlasu prepoistení do štátnej zdravotnej poisťovne," skonštatovala. Súhlasí s ministrom, že kvalitu poisťovne neodráža počet poistencov, ale úroveň služieb, servis a dostupnosť kvalitnej zdravotnej starostlivosti. "Preto do našich služieb, servisu, kvality a dostupnosti zdravotnej starostlivosti ročne investujeme milióny eur," priblížila Lorencová.

Lengvarský v utorok prostredníctvom listu vyzval zdravotné poisťovne, aby prestali s nekalým prepoisťovaním. Považuje za znepokojujúce, že centrom záujmu sa stáva obchodný cieľ a nie pacient. Poisťovne by sa podľa neho mali predbiehať v poskytovaní služieb, nie vo veľkosti poistného kmeňa.

Útvar hodnoty za peniaze ministerstva financií koncom októbra upozornil, že desiatky tisíc ľudí z najchudobnejších komunít každoročne menia zdravotnú poisťovňu. Tiež, že prepoisťovanie prináša pochybné obchodné praktiky a problémy pre poistencov. Prepoisťovanie má byť koncentrované v najchudobnejších komunitách a obciach, kde žijú rómske komunity.