Najviac využívanou službou z oblasti dopravy je podľa očakávania objednanie sa na vybavenie na dopravný inšpektorát, efektom ktorej je podstatné skrátenie čakacej doby na vybavenie.
Autor TASR
Bratislava 14. mája (TASR) - Elektronické občianske preukazy (eID karty), ktoré Slovenská republika vydáva od 1. decembra 2013, malo k 30. aprílu tohto roka 804.711 slovenských občanov. Informovalo o tom Ministerstvo vnútra SR, ktoré zároveň uviedlo, že o certifikáty k bezplatnému vytvoreniu zaručeného elektronického podpisu (ZEP) požiadalo 38.597 občanov.
"Predpokladali sme, že sprístupnenie e-služieb z oblasti dopravy, ktoré vychádzajú z každodenných potrieb občanov či podnikateľov, sa odrazí aj na záujme o elektronické občianske preukazy," uviedla v tejto súvislosti Alena Koišová z tlačového odboru ministerstva. "Na využívanie e-služieb z oblasti dopravy je totiž potrebný aktivovaný elektronický občiansky preukaz so ZEP a v niektorých prípadoch tiež elektronické osvedčenie o evidencii vozidla vydávané od júna 2010," vysvetlila. Nárast záujmu o eID dokumentovala aj na číslach. "Kým v apríli 2014 požiadalo o eID karty 43.093 občanov, v apríli 2015 až 52.046 občanov," spresnila.
MV SR sprístupnilo 1. apríla tohto roka 40 e-služieb z oblasti dopravných evidencií. Pre svoje záležitosti si môže občan dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte, elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii, požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom. S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad o kontrole originality, doterajších majiteľoch vozidla, prípadných blokáciách zo strany súdnych, colných či exekútorských orgánov i o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom. K dispozícii sú aj elektronické žiadosti, ktoré súvisia s vlastníctvom a prevádzkovaním vozidla.
Najviac využívanou službou z oblasti dopravy je podľa očakávania objednanie sa na vybavenie na dopravný inšpektorát, efektom ktorej je podstatné skrátenie čakacej doby na vybavenie. "Zaznamenali sme 907 rezervácií cez internet," informovala Koišová.
Dodala, že často používanou službou je tiež prihlásenie nového vozidla do evidencie importérom a tiež viaceré informačné služby, napríklad poskytnutie technických údajov o vozidle či informácie o pôvode vozidla.
Koišová poukázala aj na fakt, že okrem úspory času sa používanie e-služieb odráža aj na správnych poplatkoch. "Pri e-službách, ktorých použitie je podmienené zaručeným elektronickým podpisom, je poplatok za každý úkon zlacnený o 50 percent, najviac však o 70 eur," pripomenula.
Všetky služby a informácie sú používateľom a záujemcom k dispozícii na portáli Elektronické služby MV SR.
em von
"Predpokladali sme, že sprístupnenie e-služieb z oblasti dopravy, ktoré vychádzajú z každodenných potrieb občanov či podnikateľov, sa odrazí aj na záujme o elektronické občianske preukazy," uviedla v tejto súvislosti Alena Koišová z tlačového odboru ministerstva. "Na využívanie e-služieb z oblasti dopravy je totiž potrebný aktivovaný elektronický občiansky preukaz so ZEP a v niektorých prípadoch tiež elektronické osvedčenie o evidencii vozidla vydávané od júna 2010," vysvetlila. Nárast záujmu o eID dokumentovala aj na číslach. "Kým v apríli 2014 požiadalo o eID karty 43.093 občanov, v apríli 2015 až 52.046 občanov," spresnila.
MV SR sprístupnilo 1. apríla tohto roka 40 e-služieb z oblasti dopravných evidencií. Pre svoje záležitosti si môže občan dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte, elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii, požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom. S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad o kontrole originality, doterajších majiteľoch vozidla, prípadných blokáciách zo strany súdnych, colných či exekútorských orgánov i o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom. K dispozícii sú aj elektronické žiadosti, ktoré súvisia s vlastníctvom a prevádzkovaním vozidla.
Najviac využívanou službou z oblasti dopravy je podľa očakávania objednanie sa na vybavenie na dopravný inšpektorát, efektom ktorej je podstatné skrátenie čakacej doby na vybavenie. "Zaznamenali sme 907 rezervácií cez internet," informovala Koišová.
Dodala, že často používanou službou je tiež prihlásenie nového vozidla do evidencie importérom a tiež viaceré informačné služby, napríklad poskytnutie technických údajov o vozidle či informácie o pôvode vozidla.
Koišová poukázala aj na fakt, že okrem úspory času sa používanie e-služieb odráža aj na správnych poplatkoch. "Pri e-službách, ktorých použitie je podmienené zaručeným elektronickým podpisom, je poplatok za každý úkon zlacnený o 50 percent, najviac však o 70 eur," pripomenula.
Všetky služby a informácie sú používateľom a záujemcom k dispozícii na portáli Elektronické služby MV SR.
em von