V kategórii aktívna samospráva udelila porota prvé miesto mestu Stará Turá, ktoré prišlo s inovatívnym projektom diskusií a hier s deťmi.
Autor TASR
Bratislava 22. októbra (TASR) - Víťazmi Ceny Európskeho týždňa mobility (ETM) sa stalo mesto Stará Turá, Košický samosprávny kraj (KSK) a Základná škola Jana Amosa Komenského v Seredi. TASR o tom informovala Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP), ktorá súťaž zorganizovala.
V kategórii aktívna samospráva udelila porota prvé miesto mestu Stará Turá, ktoré prišlo s inovatívnym projektom diskusií a hier s deťmi. Vytvorili pocitovú mapu bezpečnosti ulíc v centre mesta, ktorá poslúži ako podklad pre budúcu transformáciu mesta.
Košický samosprávny kraj zvíťazil v kategórii aktívny samosprávny kraj. V spolupráci s Integrovaným dopravným systémom Východ poskytoval občanom zdarma dopravné karty a využil ETM na propagáciu integrovaného dopravného systému. "Kraj tiež prijal komplexnú cyklostratégiu a pokračoval v organizovaní súťaže '10.000 krokov pre zdravie', ktorou povzbudzoval obyvateľov k pešej doprave," uviedla SAŽP.
V kategórii aktívna organizácia súťažili školy, občianske združenia, firmy a organizácie špecializujúce sa na udržateľnú dopravu. Prvé miesto získala Základná škola Jana Amosa Komenského v Seredi. Svojimi aktivitami sa podľa agentúry zamerala na zvýšenie bezpečnosti a zlepšenie ovzdušia pred školou. Počas týždňa mobility sa im podarilo dočasne vylúčiť motorovú dopravu z ulice pred školou a zaviesť "pešibus", čím prispeli k zlepšeniu kvality ovzdušia v okolí.
"Téma 23. ročníka kampane niesla názov Verejný priestor pre všetkých a vyzývala samosprávy i inštitúcie, aby sa rozhodli, ako budú zdieľať spoločný verejný priestor. Aby sme spoločne ukázali, že sa dá zabezpečiť aj to, aby sa všetci, chodci, cyklisti a predovšetkým deti, mohli bezpečne a pohodlne pohybovať v príjemnom prostredí," povedal k téme generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.
Agentúra priblížila, že odborná komisia hodnotila nielen rozsah osvetových aktivít, ale zohľadnila aj veľkosť samospráv a ich možnosti realizácie. Ocenila predovšetkým projekty, ktoré kombinovali finančnú nenáročnosť s kreativitou a mali pozitívny vplyv na mobilitu a dopravu v regióne.
Kampaň pri príležitosti ETM sa na Slovensku uskutočnila 23. raz. Konala sa tradične od 16. do 22. septembra a zapojilo sa do nej 111 subjektov, z toho 67 samospráv a 44 organizácií. Deň bez áut, ktorý je vyvrcholením týždňa mobility, zorganizovalo 26 samospráv.
V kategórii aktívna samospráva udelila porota prvé miesto mestu Stará Turá, ktoré prišlo s inovatívnym projektom diskusií a hier s deťmi. Vytvorili pocitovú mapu bezpečnosti ulíc v centre mesta, ktorá poslúži ako podklad pre budúcu transformáciu mesta.
Košický samosprávny kraj zvíťazil v kategórii aktívny samosprávny kraj. V spolupráci s Integrovaným dopravným systémom Východ poskytoval občanom zdarma dopravné karty a využil ETM na propagáciu integrovaného dopravného systému. "Kraj tiež prijal komplexnú cyklostratégiu a pokračoval v organizovaní súťaže '10.000 krokov pre zdravie', ktorou povzbudzoval obyvateľov k pešej doprave," uviedla SAŽP.
V kategórii aktívna organizácia súťažili školy, občianske združenia, firmy a organizácie špecializujúce sa na udržateľnú dopravu. Prvé miesto získala Základná škola Jana Amosa Komenského v Seredi. Svojimi aktivitami sa podľa agentúry zamerala na zvýšenie bezpečnosti a zlepšenie ovzdušia pred školou. Počas týždňa mobility sa im podarilo dočasne vylúčiť motorovú dopravu z ulice pred školou a zaviesť "pešibus", čím prispeli k zlepšeniu kvality ovzdušia v okolí.
"Téma 23. ročníka kampane niesla názov Verejný priestor pre všetkých a vyzývala samosprávy i inštitúcie, aby sa rozhodli, ako budú zdieľať spoločný verejný priestor. Aby sme spoločne ukázali, že sa dá zabezpečiť aj to, aby sa všetci, chodci, cyklisti a predovšetkým deti, mohli bezpečne a pohodlne pohybovať v príjemnom prostredí," povedal k téme generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.
Agentúra priblížila, že odborná komisia hodnotila nielen rozsah osvetových aktivít, ale zohľadnila aj veľkosť samospráv a ich možnosti realizácie. Ocenila predovšetkým projekty, ktoré kombinovali finančnú nenáročnosť s kreativitou a mali pozitívny vplyv na mobilitu a dopravu v regióne.
Kampaň pri príležitosti ETM sa na Slovensku uskutočnila 23. raz. Konala sa tradične od 16. do 22. septembra a zapojilo sa do nej 111 subjektov, z toho 67 samospráv a 44 organizácií. Deň bez áut, ktorý je vyvrcholením týždňa mobility, zorganizovalo 26 samospráv.