ERGA zdôrazňuje, že pri súčasnej rôznorodosti definície politickej reklamy, ktorú používajú digitálne platformy, sú potrebné jednotné pravidlá.
Autor TASR
Bratislava 19. apríla (TASR) - Európska skupina regulátorov pre audiovizuálne mediálne služby (ERGA) navrhuje zadefinovať jednotné celoeurópske pravidlá pre online politickú reklamu a posudzovanie jej transparentnosti. Podľa skupiny regulátorov to umožní efektívnejšiu reguláciu v oblasti politickej reklamy, ktorá sa v jednotlivých členských štátoch EÚ výrazne odlišuje a prispeje tak k ochrane pred šírením dezinformácií, devalvujúcich férovú politickú súťaž.
ERGA svojím návrhom participuje na verejnej konzultácii k avizovanej príprave legislatívneho návrhu na zvýšenie transparentnosti sponzorovaného online politického obsahu, ktorý oznámila Európska komisia v rámci akčného plánu európskej demokracie.
ERGA zdôrazňuje, že pri súčasnej rôznorodosti definície politickej reklamy, ktorú používajú digitálne platformy, sú potrebné jednotné pravidlá. "Pre väčšiu právnu istotu a účinné presadzovanie povinnosti transparentnosti príslušnými regulačnými orgánmi je podľa ERGA potrebné jednotné vymedzenie politickej reklamy, pričom nie je úlohou digitálnych platforiem, ale spoločnosti, prísť s takouto definíciou," tlmočila postoj ERGA hovorkyňa slovenskej Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ivana Čaučíková.
ERGA zároveň navrhuje ustanoviť jednotné pravidlá transparentnosti politickej reklamy v celej Európe "Je tiež potrebné zvýšiť verejný dohľad nad takýmito pravidlami," dodala hovorkyňa slovenského regulačného orgánu v oblasti audiovizuálnych médií.
Členské štáty by mali podľa skupiny regulátorov dostať dostatočný priestor na prispôsobenie jednotných pravidiel ich existujúcim vnútroštátnym predpisom, aby získali výraznejší manévrovací priestor pri implementácii.
ERGA svojím návrhom participuje na verejnej konzultácii k avizovanej príprave legislatívneho návrhu na zvýšenie transparentnosti sponzorovaného online politického obsahu, ktorý oznámila Európska komisia v rámci akčného plánu európskej demokracie.
ERGA zdôrazňuje, že pri súčasnej rôznorodosti definície politickej reklamy, ktorú používajú digitálne platformy, sú potrebné jednotné pravidlá. "Pre väčšiu právnu istotu a účinné presadzovanie povinnosti transparentnosti príslušnými regulačnými orgánmi je podľa ERGA potrebné jednotné vymedzenie politickej reklamy, pričom nie je úlohou digitálnych platforiem, ale spoločnosti, prísť s takouto definíciou," tlmočila postoj ERGA hovorkyňa slovenskej Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ivana Čaučíková.
ERGA zároveň navrhuje ustanoviť jednotné pravidlá transparentnosti politickej reklamy v celej Európe "Je tiež potrebné zvýšiť verejný dohľad nad takýmito pravidlami," dodala hovorkyňa slovenského regulačného orgánu v oblasti audiovizuálnych médií.
Členské štáty by mali podľa skupiny regulátorov dostať dostatočný priestor na prispôsobenie jednotných pravidiel ich existujúcim vnútroštátnym predpisom, aby získali výraznejší manévrovací priestor pri implementácii.