Akonáhle fact-checker vyhodnotí správu ako nepravdivú, Facebook ju začne zobrazovať nižšie vo svojich Novinkách, čím má znížiť jej šírenie.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 11. februára (TASR) – Spoločnosť Facebook v utorok oznámila spustenie svojho „fact-checkingového“ programu na Slovensku a v Českej republike v spolupráci s Agence France-Presse (AFP). Robí tak v rámci boja proti dezinformáciám, spolupracuje zároveň s nezávislými „fact-checkermi“ tretích strán z celého sveta, ktorí posudzujú a hodnotia presnosť obsahu na jej platforme.
„Máme radosť, že môžeme v spolupráci s AFP spustiť náš 'fact-checkingový' program na Slovensku a v Českej republike. Boj s nepravdivými správami je záväzok, ku ktorému pristupujeme veľmi vážne, a preto neustále pracujeme na nových spôsoboch, ako zabrániť šíreniu dezinformácií na našej platforme,“ uviedol Strategic Partner Development Manager pre Európu, Blízky východ a Afriku vo Facebooku Guido Buelow.
Akonáhle „fact-checker“ vyhodnotí správu ako nepravdivú, Facebook ju začne zobrazovať nižšie vo svojich "Novinkách", čím má znížiť jej šírenie. Spoločnosť chce tak zabrániť šíreniu hoaxu, a tým znížiť počet ľudí, ktorým sa táto správa zobrazí. Ak bude správa označená ako nepravdivá, Facebook na to upozorní užívateľov, ktorí tento príspevok uvidia alebo sa ho budú snažiť šíriť.
V súčasnej dobe má táto sociálna sieť viac než 50 partnerov, ktorí po celom svete overujú obsah vo viac než 40 jazykoch.
„Máme radosť, že môžeme v spolupráci s AFP spustiť náš 'fact-checkingový' program na Slovensku a v Českej republike. Boj s nepravdivými správami je záväzok, ku ktorému pristupujeme veľmi vážne, a preto neustále pracujeme na nových spôsoboch, ako zabrániť šíreniu dezinformácií na našej platforme,“ uviedol Strategic Partner Development Manager pre Európu, Blízky východ a Afriku vo Facebooku Guido Buelow.
Akonáhle „fact-checker“ vyhodnotí správu ako nepravdivú, Facebook ju začne zobrazovať nižšie vo svojich "Novinkách", čím má znížiť jej šírenie. Spoločnosť chce tak zabrániť šíreniu hoaxu, a tým znížiť počet ľudí, ktorým sa táto správa zobrazí. Ak bude správa označená ako nepravdivá, Facebook na to upozorní užívateľov, ktorí tento príspevok uvidia alebo sa ho budú snažiť šíriť.
V súčasnej dobe má táto sociálna sieť viac než 50 partnerov, ktorí po celom svete overujú obsah vo viac než 40 jazykoch.