Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Slovensko

FIGEĽ: Vláda socializuje straty Váhostavu,Široký a štát budú mať firmu

Na snímke podpredseda NR SR Ján Figeľ (KDH). Foto: TASR/Štefan Puškáš

Počas dnešnej parlamentnej rozpravy k návrhu novely Obchodného zákonníka, ktorá má pomôcť živnostníkom poškodeným reštrukturalizáciou Váhostavu-SK, to uviedol líder KDH Ján Figeľ.

Bratislava 22. apríla (TASR) - Vláda SR socializuje straty spoločnosti Váhostav-SK. Štát vstúpi do firmy, kde väčšinu bude mať Juraj Široký a menšinu štát. Počas dnešnej parlamentnej rozpravy k návrhu novely Obchodného zákonníka, ktorá má pomôcť živnostníkom poškodeným reštrukturalizáciou Váhostavu-SK, to uviedol líder KDH Ján Figeľ. Práve jeho chce vládny Smer-SD odvolať z postu podpredsedu parlamentu, keďže ho viní zo súčasnej situácie. Figeľ dnes vystúpil v pléne ku kauze prvýkrát.

"Spriaznené firmy majú spriaznené vládne štruktúry a spriaznenú policajnú moc. Slovenská vláda najprv odmietala konať, teraz koná narýchlo a na poslednú chvíľu. Nastalo vťahovanie štátnych aktív do problémov tejto firmy," upozornil Figeľ.



On sám je presvedčený, že reštrukturalizácia Váhostavu-SK je od začiatku podvodná. "Spravuje to 25-ročná právnička ako svoj prvý prípad. Účtovná uzávierka firmy je v pluse, Váhostav-SK teda nepotrebuje škrtanie dlhov, objemovú reštrukturalizáciu, ale časovú. V tomto roku očakáva firma aktíva na úrovni 70 miliónov eur, kým pohľadávky voči malým veriteľom sú 39 miliónov eur," upozornil líder KDH.



Problém podľa jeho slov teda spočíva v rozhodnutí zbaviť sa dlhov a mať zisk na základe opatrenia, ktoré sa už vydarilo iným. "Toto je scenár, ktorý tu už bol - zisk takouto operáciou bez zdanenia bol naplnený v prípade Dôvery a jej precenenia," podčiarkol Figeľ.

Na adresu Váhostavu-SK tiež odkázal, že má aj v konzorciách s inými firmami zazmluvnené zákazky so štátom za 1,5 miliardy eur (Váhostav-SK hovorí o 500 miliónoch eur). KDH je preto presvedčené, že za svoje dlhy musí niesť zodpovednosť v stopercentnej výške len akcionár a nemá to vykrývať daňový poplatník. "Prípad Váhostavu-SK v tejto fáze je hlavne o smerovaní Slovenska. Či pôjde cestou k právnemu, alebo právnickému štátu. Je to veľký rozdiel," dodal.