Ostrochovský a Pekarčík debutovali celovečerným dokumentom Zamatoví teroristi (2013). Film, ktorý režírovali spolu s dokumentaristom Petrom Kerekesom, ocenil festival Berlinale.
Autor TASR
Bratislava 27. júla (TASR) - Podoby detstva cez dve ukrajinské deti ukrývajúce sa s rodinami pred bombardovaním v metre zdevastovaného Charkova sleduje film Photophobia. Novinku režisérskej dvojice Ivan Ostrochovský a Pavol Pekarčík zaradil do svojho programu Medzinárodný filmový festival v Benátkach (30. 8. - 9. 9.). Uvedie ho v sekcii Giornate degli Autori v podprograme Special Events. TASR o tom informovala PR manažérka Dana Freyerová.
Poznamenáva, že Ostrochovský a Pekarčík prišli na Ukrajinu s humanitárnou pomocou na jar 2022 a s prestávkami tam nakrúcali štyri mesiace. "Od začiatku si uvedomovali, že pozornosť sveta sa bude zameriavať predovšetkým na dianie na bojiskách. Preto sa snažili hľadať obrazy života bežných ľudí, aby ich uchovali podľa svojich najlepších schopností ako chvíle skutočnej ľudskosti v čase zničujúcej hrôzy," približuje Freyerová zámer režisérov, ktorí v Charkove objavili deti skrývajúce sa dva mesiace v metre.
Nakrúcanie filmu s deťmi uväznenými vojnou v metre vychádzalo zo snahy vytrhnúť ich z apatie a narastajúcej depresie. "Pre autorov bolo fascinujúcim zistením, že aj v takých nehostinných podmienkach vojna nevie vymazať z detí ich detskosť," dodáva Freyerová.
Film sleduje príbeh 12-ročného Nikiho a jeho rodiny, ktorí v jedno chladné februárové ráno prichádzajú na stanicu metra, aby sa ukryli pred bombardovaním, postupne ničiacim ich sídlisko. Niki nesmie opustiť priestory stanice, kde žije pod neustálou žiarou neónových svetiel spolu so stovkami ďalších ľudí. Túla sa po opustených vagónoch a nástupištiach, až stretáva dievča Viku, s ktorou sa postupne zbližuje.
Giornate degli Autori - Dni autorov je nezávislá sekcia benátskeho festivalu založená v roku 2004 s cieľom propagovať vysokokvalitnú kinematografiu, ktorá prináša inováciu, originalitu, nezávislosť a ktorá sa zaoberá neprebádanými postupmi, obsahom a formou nie je obmedzovaná zaužívanými filmárskymi postupmi.
Ostrochovský a Pekarčík debutovali celovečerným dokumentom Zamatoví teroristi (2013). Film, ktorý režírovali spolu s dokumentaristom Petrom Kerekesom, ocenil festival Berlinale.
Poznamenáva, že Ostrochovský a Pekarčík prišli na Ukrajinu s humanitárnou pomocou na jar 2022 a s prestávkami tam nakrúcali štyri mesiace. "Od začiatku si uvedomovali, že pozornosť sveta sa bude zameriavať predovšetkým na dianie na bojiskách. Preto sa snažili hľadať obrazy života bežných ľudí, aby ich uchovali podľa svojich najlepších schopností ako chvíle skutočnej ľudskosti v čase zničujúcej hrôzy," približuje Freyerová zámer režisérov, ktorí v Charkove objavili deti skrývajúce sa dva mesiace v metre.
Nakrúcanie filmu s deťmi uväznenými vojnou v metre vychádzalo zo snahy vytrhnúť ich z apatie a narastajúcej depresie. "Pre autorov bolo fascinujúcim zistením, že aj v takých nehostinných podmienkach vojna nevie vymazať z detí ich detskosť," dodáva Freyerová.
Film sleduje príbeh 12-ročného Nikiho a jeho rodiny, ktorí v jedno chladné februárové ráno prichádzajú na stanicu metra, aby sa ukryli pred bombardovaním, postupne ničiacim ich sídlisko. Niki nesmie opustiť priestory stanice, kde žije pod neustálou žiarou neónových svetiel spolu so stovkami ďalších ľudí. Túla sa po opustených vagónoch a nástupištiach, až stretáva dievča Viku, s ktorou sa postupne zbližuje.
Giornate degli Autori - Dni autorov je nezávislá sekcia benátskeho festivalu založená v roku 2004 s cieľom propagovať vysokokvalitnú kinematografiu, ktorá prináša inováciu, originalitu, nezávislosť a ktorá sa zaoberá neprebádanými postupmi, obsahom a formou nie je obmedzovaná zaužívanými filmárskymi postupmi.
Ostrochovský a Pekarčík debutovali celovečerným dokumentom Zamatoví teroristi (2013). Film, ktorý režírovali spolu s dokumentaristom Petrom Kerekesom, ocenil festival Berlinale.