Jeden z obchodných reťazcov pripravil pre slovenských producentov potravín exkluzívny priestor v predajni a aj špeciálne podmienky ako napríklad objednávkový režim či distribúciu.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 25. septembra (TASR) - Slovenský spotrebiteľ potravín už nahľadí len na ich cenu. Je pre neho dôležitá už aj krajina ich pôvodu, kvalita produktu a ich cena je až na treťom mieste. Uviedla to dnes v Bratislave šéfka Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Gabriela Matečná (nominantka SNS) za účasti Martina Kuruca, výkonného riaditeľa spoločnosti Tesco na Slovensku.
Obchodná sieť Tesco totiž od septembra 2017 spúšťa ďalší program na podporu malých slovenských producentov potravín. Reťazec pre nich pripravil exkluzívny priestor v predajni a aj špeciálne podmienky ako napríklad objednávkový režim či distribúciu. Projekt vznikol v spolupráci s MPRV.
"Podiel slovenských potravín na našom trhu rapídne klesá, dosiahol už len približne 40 %. Spolupráca s takýmito spoločnosťami, ako sú hypermarkety, dáva šancu slovenským producentom etablovať sa práve v hypermarketoch, kde slovenský spotrebiteľ kupuje 76 % svojich produktov. Touto podporou, ktorú sa snažíme dávať, podporujeme nielen farmárov, podporujeme nielen vidiek, ale podporujeme možno aj znižovanie uhlíkovej stopy, keďže sa potraviny nedovážajú cez celý svet. Lokálne čerstvé potraviny zo Slovenska majú tú uhlíkovú stopu určite najnižšiu," povedala Matečná.
Zákazníci podľa Kuruca v 20 hypermarketoch Tesco na jednom mieste nájdu stovky produktov malých lokálnych firiem ako napríklad medy, vína, cestoviny či mäsové a mliečne výrobky. "Aktuálne Tesco v rámci tohto nového projektu zaradilo do ponuky takmer 500 produktov od malých a stredných slovenských producentov. Sme veľmi radi, že aj výrobky malých lokálnych slovenských firiem odteraz spestrujú a rozširujú ponuku spoločnosti Tesco pre zákazníkov. Ide o malé firmy, z ktorých mnohé nemajú ešte skúsenosti s dodávaním tovaru do reťazcov. Aj preto sme týmto malým producentom vyšli v ústrety a pripravili sme pre nich špeciálne podmienky, aby s nami mohli spolupracovať a rásť. Firmám sme napríklad prispôsobili objednávkový režim či distribúciu podľa ich potrieb," uviedol Kuruc.
Ponuka sa bude podľa neho v predajniach odlišovať podľa ponuky dodávateľov v jednotlivých regiónoch. Aktuálne je v programe Tesca na podporu malých a stredných producentov zapojených 50 dodávateľov z celého Slovenska.
Tesco spustením tohto programu vytvára podmienky na rast malých lokálnych firiem. Je to pre nich šanca zvýšiť predaj, výrobu a aj zamestnanosť. Tento pozitívny vplyv potvrdil aj jeden z nových lokálnych dodávateľov, výrobca oleja Búšlak Oil z Dunajského Klátova. "Sme veľmi radi, že vďaka spolupráci so spoločnosťou Tesco naša firma dostala šancu zvýšiť objem predaja a zároveň sa rozšíri ponuka zdravých a 100-% domácich potravín pre množstvo zákazníkov," uviedol Juraj Nagy, generálny riaditeľ spoločnosti Búšlak Oil.
Tento projekt Tesca nie je podľa Kuruca prvou spoluprácou medzi MPRV a reťazcom. Aktuálne pokračuje pod odbornou záštitou ministerky Matečnej a v spolupráci s Národným poľnohospodárskym a potravinárskym centrom už štvrtý ročník Farmárskeho grantu s podporou Nadácie Tesco. Aktuálny ročník grantu je zameraný na ďalší odborný rozvoj malých slovenských producentov s cieľom prispieť k tomu, aby sa mohli stať úspešným dodávateľom pre obchod. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedia viac o možnostiach spolupráce, ale aj o požiadavkách na kvalitu a bezpečnosť potravín, ktoré sú na dodávateľa kladené zo strany obchodných sietí, či spôsoboch, ako budovať značku a marketing.
Obchodná sieť Tesco totiž od septembra 2017 spúšťa ďalší program na podporu malých slovenských producentov potravín. Reťazec pre nich pripravil exkluzívny priestor v predajni a aj špeciálne podmienky ako napríklad objednávkový režim či distribúciu. Projekt vznikol v spolupráci s MPRV.
"Podiel slovenských potravín na našom trhu rapídne klesá, dosiahol už len približne 40 %. Spolupráca s takýmito spoločnosťami, ako sú hypermarkety, dáva šancu slovenským producentom etablovať sa práve v hypermarketoch, kde slovenský spotrebiteľ kupuje 76 % svojich produktov. Touto podporou, ktorú sa snažíme dávať, podporujeme nielen farmárov, podporujeme nielen vidiek, ale podporujeme možno aj znižovanie uhlíkovej stopy, keďže sa potraviny nedovážajú cez celý svet. Lokálne čerstvé potraviny zo Slovenska majú tú uhlíkovú stopu určite najnižšiu," povedala Matečná.
Zákazníci podľa Kuruca v 20 hypermarketoch Tesco na jednom mieste nájdu stovky produktov malých lokálnych firiem ako napríklad medy, vína, cestoviny či mäsové a mliečne výrobky. "Aktuálne Tesco v rámci tohto nového projektu zaradilo do ponuky takmer 500 produktov od malých a stredných slovenských producentov. Sme veľmi radi, že aj výrobky malých lokálnych slovenských firiem odteraz spestrujú a rozširujú ponuku spoločnosti Tesco pre zákazníkov. Ide o malé firmy, z ktorých mnohé nemajú ešte skúsenosti s dodávaním tovaru do reťazcov. Aj preto sme týmto malým producentom vyšli v ústrety a pripravili sme pre nich špeciálne podmienky, aby s nami mohli spolupracovať a rásť. Firmám sme napríklad prispôsobili objednávkový režim či distribúciu podľa ich potrieb," uviedol Kuruc.
Ponuka sa bude podľa neho v predajniach odlišovať podľa ponuky dodávateľov v jednotlivých regiónoch. Aktuálne je v programe Tesca na podporu malých a stredných producentov zapojených 50 dodávateľov z celého Slovenska.
Tesco spustením tohto programu vytvára podmienky na rast malých lokálnych firiem. Je to pre nich šanca zvýšiť predaj, výrobu a aj zamestnanosť. Tento pozitívny vplyv potvrdil aj jeden z nových lokálnych dodávateľov, výrobca oleja Búšlak Oil z Dunajského Klátova. "Sme veľmi radi, že vďaka spolupráci so spoločnosťou Tesco naša firma dostala šancu zvýšiť objem predaja a zároveň sa rozšíri ponuka zdravých a 100-% domácich potravín pre množstvo zákazníkov," uviedol Juraj Nagy, generálny riaditeľ spoločnosti Búšlak Oil.
Tento projekt Tesca nie je podľa Kuruca prvou spoluprácou medzi MPRV a reťazcom. Aktuálne pokračuje pod odbornou záštitou ministerky Matečnej a v spolupráci s Národným poľnohospodárskym a potravinárskym centrom už štvrtý ročník Farmárskeho grantu s podporou Nadácie Tesco. Aktuálny ročník grantu je zameraný na ďalší odborný rozvoj malých slovenských producentov s cieľom prispieť k tomu, aby sa mohli stať úspešným dodávateľom pre obchod. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedia viac o možnostiach spolupráce, ale aj o požiadavkách na kvalitu a bezpečnosť potravín, ktoré sú na dodávateľa kladené zo strany obchodných sietí, či spôsoboch, ako budovať značku a marketing.