Z pohľadu počtu príspevkov na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvá obrany a vnútra.
Autor TASR
Bratislava 10. septembra (TASR) - Najlepšiu strategickú komunikáciu má Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí (MZVaEZ) SR, ktoré má zriadené samostatné Oddelenie strategickej komunikácie (OSKO). Na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvo vnútra a obrany. Vyplýva to z analýzy Globsecu o strategickej komunikácii inštitúcií.
"OSKO sa venuje proaktívnemu komunikovaniu zahranično-politických priorít Slovenska, ako napríklad výhodám členstva v Európskej únii a NATO cez rôzne formy aktivít," poukazuje Globsec. Oceňuje aj profil na sociálnej sieti Zahraničná politika sa nás týka.
Z pohľadu počtu príspevkov na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvá obrany a vnútra. "Rezort obrany strategicky komunikuje a podporuje povedomie o armáde a vojakoch na viacerých sociálnych sieťach, kde môže osloviť mladšiu generáciu," približuje Globsec. Naopak kritizuje, že ministerstvo obrany sa málo venuje téme NATO, ktoré je spomínané len informatívne a nepoukazuje na výhody členstva.
Analytici z Globsecu analyzovali na jar 2019 stav politík a štruktúr na Slovensku. Robili rozhovory s predstaviteľmi ústredných štátnych orgánov, vyšších územných celkov a okresných úradov. Štyri mesiace monitorovali aj sociálne siete vybraných inštitúcií.
"Z pozorovaní sme zistili, že povedomie o strategickej komunikácii je nízke. Pracovníci verejnej správy si ju často mýlia s krízovou komunikáciou či propagandou," uviedla analytička Globsecu Katarína Klingová. Všimli si tiež, že pracovníci komunikačných oddelení v oblasti strategickej komunikácie nepracujú.
"Slovensko v tomto ohľade výrazne zaostáva za krajinami ako Lotyšsko, kde je strategická komunikácia samozrejmou súčasťou komunikačných oddelení na rôznych úrovniach štátnej správy," dodala analytička Globsecu Dominika Hajdu.
"OSKO sa venuje proaktívnemu komunikovaniu zahranično-politických priorít Slovenska, ako napríklad výhodám členstva v Európskej únii a NATO cez rôzne formy aktivít," poukazuje Globsec. Oceňuje aj profil na sociálnej sieti Zahraničná politika sa nás týka.
Z pohľadu počtu príspevkov na sociálnych sieťach sú najaktívnejšie ministerstvá obrany a vnútra. "Rezort obrany strategicky komunikuje a podporuje povedomie o armáde a vojakoch na viacerých sociálnych sieťach, kde môže osloviť mladšiu generáciu," približuje Globsec. Naopak kritizuje, že ministerstvo obrany sa málo venuje téme NATO, ktoré je spomínané len informatívne a nepoukazuje na výhody členstva.
Analytici z Globsecu analyzovali na jar 2019 stav politík a štruktúr na Slovensku. Robili rozhovory s predstaviteľmi ústredných štátnych orgánov, vyšších územných celkov a okresných úradov. Štyri mesiace monitorovali aj sociálne siete vybraných inštitúcií.
"Z pozorovaní sme zistili, že povedomie o strategickej komunikácii je nízke. Pracovníci verejnej správy si ju často mýlia s krízovou komunikáciou či propagandou," uviedla analytička Globsecu Katarína Klingová. Všimli si tiež, že pracovníci komunikačných oddelení v oblasti strategickej komunikácie nepracujú.
"Slovensko v tomto ohľade výrazne zaostáva za krajinami ako Lotyšsko, kde je strategická komunikácia samozrejmou súčasťou komunikačných oddelení na rôznych úrovniach štátnej správy," dodala analytička Globsecu Dominika Hajdu.