Medzi priority v rámci rozpočtu patrí podľa ministra aj zvyšovanie normatívu.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 14. októbra (TASR) – Minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS) chce v súvislosti s návrhom rozpočtu na rok 2022 pre oblasť školstva ešte diskutovať s predsedom vlády Eduardom Hegerom aj ministrom financií Igorom Matovičom (obaja OĽANO). Uviedol to po štvrtkovom rokovaní vlády s tým, že "tento rok neboli zatiaľ takí úspešní, ako by predpokladali".
Poukázal na to, že nie je potrebné pochybovať o tom, že školstvo je dôležité nielen pre neho ako ministra školstva, ale aj pre prezidentku SR Zuzanu Čaputovú či premiéra. "Budem sa snažiť diskutovať s premiérom. Sme dohovorení na tom, aby sme vyriešili niektoré náležitosti," povedal šéf rezortu školstva.
Medzi priority v rámci rozpočtu patrí podľa ministra aj zvyšovanie normatívu. "Čo sa týka normatívu, je to príspevok na žiaka, ktorý sa niekoľko rokov nezvyšoval, ale nároky na školy sa zvyšujú stále. Z toho dôvodu nevidíme také moderné školy s novými lavicami a pekne upravenými chodbami a to by mala byť naša priorita," uviedol.
Gröhling si myslí, že učitelia boli po lekároch počas pandémie najviac vyťažení. Poukázal na to, že robili všetko pre to, aby zabezpečili dištančné vzdelávanie a znášali aj množstvo urážok či začiatky trestných konaní. "Ja si nemyslím, že by sme im mali ako vláda odkázať, že počkajte do budúceho roku alebo my to nejako vyriešime. Jasne by sme mali povedať, že školstvo je pre nás dôležité a že sú pre nás dôležití aj učitelia a zamestnanci škôl," povedal minister školstva s tým, že nasledujúce týždne, kým sa bude o rozpočte rokovať v Národnej rade SR, sa bude venovať tomu, aby boli dotiahnuté niektoré veci.
Poznamenal, že menej financií pôjde aj na vysoké školstvo. "Ak chceme robiť nejakú reformu vysokých škôl, tak nemôžeme hovoriť, že budeme robiť reformu a druhou rukou zobrať finančné prostriedky," uviedol minister školstva.
Na oblasť školstva, vedy, výskumu a športu by mali ísť v roku 2022 viac ako štyri miliardy eur. Vyplýva to z návrhu rozpočtu verejnej správy na nasledujúce roky, schváleného vo štvrtok vládou.
Poukázal na to, že nie je potrebné pochybovať o tom, že školstvo je dôležité nielen pre neho ako ministra školstva, ale aj pre prezidentku SR Zuzanu Čaputovú či premiéra. "Budem sa snažiť diskutovať s premiérom. Sme dohovorení na tom, aby sme vyriešili niektoré náležitosti," povedal šéf rezortu školstva.
Medzi priority v rámci rozpočtu patrí podľa ministra aj zvyšovanie normatívu. "Čo sa týka normatívu, je to príspevok na žiaka, ktorý sa niekoľko rokov nezvyšoval, ale nároky na školy sa zvyšujú stále. Z toho dôvodu nevidíme také moderné školy s novými lavicami a pekne upravenými chodbami a to by mala byť naša priorita," uviedol.
Gröhling si myslí, že učitelia boli po lekároch počas pandémie najviac vyťažení. Poukázal na to, že robili všetko pre to, aby zabezpečili dištančné vzdelávanie a znášali aj množstvo urážok či začiatky trestných konaní. "Ja si nemyslím, že by sme im mali ako vláda odkázať, že počkajte do budúceho roku alebo my to nejako vyriešime. Jasne by sme mali povedať, že školstvo je pre nás dôležité a že sú pre nás dôležití aj učitelia a zamestnanci škôl," povedal minister školstva s tým, že nasledujúce týždne, kým sa bude o rozpočte rokovať v Národnej rade SR, sa bude venovať tomu, aby boli dotiahnuté niektoré veci.
Poznamenal, že menej financií pôjde aj na vysoké školstvo. "Ak chceme robiť nejakú reformu vysokých škôl, tak nemôžeme hovoriť, že budeme robiť reformu a druhou rukou zobrať finančné prostriedky," uviedol minister školstva.
Na oblasť školstva, vedy, výskumu a športu by mali ísť v roku 2022 viac ako štyri miliardy eur. Vyplýva to z návrhu rozpočtu verejnej správy na nasledujúce roky, schváleného vo štvrtok vládou.