Minister priblížil, že v zákonoch tiež priniesli definíciu inkluzívneho vzdelávania, podporných tímov či národnostného školstva.
Autor TASR
Bratislava 26. decembra (TASR) – V roku 2021 sa podarilo presadiť zjednotenie financovania a riadenia školstva, čo bola systémová zmena dlhodobo požadovaná od roku 2013. Zrovnoprávnilo sa financovanie verejných, súkromných a cirkevných škôl. V rozhovore pre TASR to uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).
Šéf rezortu školstva poznamenal, že otvorili trh s učebnicami a školám tak uľahčili ich nákup. Ako vysvetlil, už nebudú musieť robiť komplikovaný proces verejného obstarávania a učebnice budú vedieť zabezpečiť priamo.
"Podarilo sa nám presadiť novelu zákona o verejných výskumných inštitúciách, ako aj reformu Slovenskej akadémie vied (SAV), ktorú predošlá vláda nedokončila," povedal Gröhling. Vďaka nej bude SAV môcť fungovať efektívnejšie, užšie spolupracovať s podnikateľským sektorom a pretavovať tak svoje vedecké poznatky do praxe.
Minister priblížil, že v zákonoch tiež priniesli definíciu inkluzívneho vzdelávania, podporných tímov či národnostného školstva. "Prinášame v nich reformu poradní, ktorá zjednotí diagnostické procesy a postupy, poradenský systém sprehľadní a prinesie ho bližšie k deťom a rodičom. Zaviedli sme možnosť slovného hodnotenia či nové možnosti dokončenia základnej školy pre tých, ktorí ju nedokončili," uzavrel minister školstva.
Šéf rezortu školstva poznamenal, že otvorili trh s učebnicami a školám tak uľahčili ich nákup. Ako vysvetlil, už nebudú musieť robiť komplikovaný proces verejného obstarávania a učebnice budú vedieť zabezpečiť priamo.
"Podarilo sa nám presadiť novelu zákona o verejných výskumných inštitúciách, ako aj reformu Slovenskej akadémie vied (SAV), ktorú predošlá vláda nedokončila," povedal Gröhling. Vďaka nej bude SAV môcť fungovať efektívnejšie, užšie spolupracovať s podnikateľským sektorom a pretavovať tak svoje vedecké poznatky do praxe.
Minister priblížil, že v zákonoch tiež priniesli definíciu inkluzívneho vzdelávania, podporných tímov či národnostného školstva. "Prinášame v nich reformu poradní, ktorá zjednotí diagnostické procesy a postupy, poradenský systém sprehľadní a prinesie ho bližšie k deťom a rodičom. Zaviedli sme možnosť slovného hodnotenia či nové možnosti dokončenia základnej školy pre tých, ktorí ju nedokončili," uzavrel minister školstva.