Tento systém nerozčleňuje obsah učiva po ročníkoch, ale po skupinách ročníkov podobne, ako je to v zahraničí.
Autor TASR
Bratislava 8. januára (TASR) – Zmyslom vzdelávacích cyklov je dať školám istú flexibilitu a možnosť presúvať učivo čiastočne medzi ročníkmi, ak si to žiaci vyžadujú. V rozhovore pre TASR to uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS) v súvislosti s tým, či už žiaci napríklad napredujú rýchlo a dokázali by prebrať ďalšie učivo alebo, naopak, potrebujú učivo preopakovať a upevniť.
Tento systém nerozčleňuje obsah učiva po ročníkoch, ale po skupinách ročníkov podobne, ako je to v zahraničí. "Tieto skupiny ročníkov nazývame cykly. Ročníky, samozrejme, zostávajú a v jednej triede nebudú deti z viacerých ročníkov, ako sa to niekedy mylne hovorí," vysvetlil šéf rezortu školstva.
Aktuálne sa niekoľko škôl takpovediac iba predpripravuje na zavedenie cyklov. Od septembra 2023 by sa mali pilotne zavádzať v niekoľkých školách. "V januári 2022 budeme bližšie informovať verejnosť o základných zmenách vo vzdelávacích oblastiach. Tento dokument budú môcť všetci pripomienkovať počas prvého polroka roku 2022," uzavrel minister školstva.
Tento systém nerozčleňuje obsah učiva po ročníkoch, ale po skupinách ročníkov podobne, ako je to v zahraničí. "Tieto skupiny ročníkov nazývame cykly. Ročníky, samozrejme, zostávajú a v jednej triede nebudú deti z viacerých ročníkov, ako sa to niekedy mylne hovorí," vysvetlil šéf rezortu školstva.
Aktuálne sa niekoľko škôl takpovediac iba predpripravuje na zavedenie cyklov. Od septembra 2023 by sa mali pilotne zavádzať v niekoľkých školách. "V januári 2022 budeme bližšie informovať verejnosť o základných zmenách vo vzdelávacích oblastiach. Tento dokument budú môcť všetci pripomienkovať počas prvého polroka roku 2022," uzavrel minister školstva.