Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

A. Hlina: Bratislavská MHD robí reklamu úžerníkom

Alojz HLina Foto: TASR/Michal Svítok

Hlinovi sa nepáči reklama na spoločnosť SMS Credits, ktorá ponúka rýchlu pôžičku cez SMS do 350 eur a ktorej plagáty majú vozidlá MHD nalepené na oknách.

Bratislava 5. augusta (TASR) – Vozidlá mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Bratislave robia reklamu úžerníckej spoločnosti. Na dnešnom brífingu to vyhlásil poslanec Národnej rady (NR) SR Alojz Hlina. Primátora Bratislavy Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) žiada, aby reklamnú kampaň na vozidlách okamžite ukončil. Ak ju neodstránia do piatku 9. augusta, Hlina tvrdí, že bude zvažovať ofenzívnejšie opatrenia na zjednanie nápravy. Aké, špecifikovať nechcel.

Hlinovi sa nepáči reklama na spoločnosť SMS Credits, ktorá ponúka rýchlu pôžičku cez SMS do 350 eur a ktorej plagáty majú vozidlá MHD nalepené na oknách. "Spoločnosť požičiava peniaze za úrok vyšší ako jedno percento denne a v prípade, že sa omeškáte, tak vám aj s následnými poplatkami začne peklo a zničíte si život," tvrdí poslanec. Podľa neho ak sa súkromný subjekt rozhodne uverejňovať reklamy úžerníckych firiem, môžu si ľudia o tom akurát "myslieť svoje". "Ak však mestský podnik, ktorý je dotovaný z verejných zdrojov, robí reklamu úžerníkom, máte právo protestovať a žiadať zmenu," myslí si Hlina. Parlamentný poslanec dnes tiež pripomenul, že firma má rovnaký názov ako nigérijská akciová spoločnosť.

Reklamu na vozidlách Dopravného podniku Bratislava (DPB) má na starosti spoločnosť BigMedia. Zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Ivan Akimov reagoval, že reklama, ktorá bola použitá, nie je nijako hanlivá ani protizákonná. "Ak by sme ju neumiestnili, robíme si sami problém, lebo porušujeme zákon tým, že vyberáme klientov. To jednoducho nemôžeme," tvrdí Akimov s tým, že spoločnosť zákon neporušila. "Nebola porušená ani etická norma, tá reklama k ničomu nenavádza," podotkol.

Hovorca hlavného mesta Stanislav Ščepán vraví, že mesto poslalo podnet poslanca do Dopravného podniku Bratislava (DPB) na preverenie a požiadalo o prípadné prijatie opatrení. Ščepán však pripomína, že ide o vzťah medzi DPB a reklamnou agentúrou, ktorá využíva prostriedky MHD na reklamu. "Magistrátu neprináleží rozhodovať o tom, ktorá spoločnosť môže inzerovať a ktorá nie," reagoval pre TASR.

Podnikanie podobných firiem je podľa Hlinu v slušných krajinách protizákonné. O vlastnom legislatívnom návrhu, ktorý by to mohol na Slovensku zmeniť, nehovoril. Odvolával sa na to, že vládne Smer-SD. "Kolegovia z KDH ale pripravili návrh, ktorý stanovuje ročnú percentuálnu mieru nákladov a s ním sa stotožňujem," dodal poslanec. Hlina tiež tvrdí, že 30. augusta sa uskutoční veľký protest pred ministerstvom práce, kde podľa neho sedia úžerníci. "Budeme žiadať úpravu nastavení."