Predkladatelia upozornili na to, že reklamy na hazardné hry či stávkové kancelárie v súčasnosti nemajú žiadne časové obmedzenia na vysielanie.
Autor TASR
Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Bratislava 16. novembra (TASR) - Poslanci Národnej rady (NR) SR za klub Slovensko, Za ľudí a KÚ navrhujú zákaz vysielania televíznych reklám na hazardné hry a alkoholické nápoje od 6.00 do 22.00 h. Chcú to presadiť novelou zákona o mediálnych službách, ktorú predložili do parlamentu.
"Ak predaj alkoholických nápojov a hranie hazardných hier sú obmedzené pre užívateľov ***od 18 rokov, pričom televízne prenosy pre dospelých prebiehajú v drvivej väčšine prípadov od 22.00 h, malo by to isté platiť aj pre reklamy na alkohol či hazard v televíznom vysielaní," skonštatovali.
Predkladatelia upozornili na to, že reklamy na hazardné hry či stávkové kancelárie v súčasnosti nemajú žiadne časové obmedzenia na vysielanie. "Neustále tak pretrváva vysoká pravdepodobnosť toho, že reklamu uvidia deti či mladiství, pre ktorých to môže byť veľkým lákadlom. Ide tak o nepretržité vysoké riziko na impulzívne a neuvážené konanie, ktoré môže viesť k závislostiam," podotkli.
Aktuálna legislatíva podľa ich slov nedostatočne upravuje aj reguláciu reklám na alkohol. "Zákon o mediálnych službách už dnes obsahuje ustanovenia o obmedzení reklamy na alkohol, vrátane časového obmedzenia. Časové obmedzenie vysielania reklamy na alkohol je však v zákone formulované pomerne nešťastne, čo v praxi spôsobuje nejeden výkladový problém," dodali.
"Ak predaj alkoholických nápojov a hranie hazardných hier sú obmedzené pre užívateľov ***od 18 rokov, pričom televízne prenosy pre dospelých prebiehajú v drvivej väčšine prípadov od 22.00 h, malo by to isté platiť aj pre reklamy na alkohol či hazard v televíznom vysielaní," skonštatovali.
Predkladatelia upozornili na to, že reklamy na hazardné hry či stávkové kancelárie v súčasnosti nemajú žiadne časové obmedzenia na vysielanie. "Neustále tak pretrváva vysoká pravdepodobnosť toho, že reklamu uvidia deti či mladiství, pre ktorých to môže byť veľkým lákadlom. Ide tak o nepretržité vysoké riziko na impulzívne a neuvážené konanie, ktoré môže viesť k závislostiam," podotkli.
Aktuálna legislatíva podľa ich slov nedostatočne upravuje aj reguláciu reklám na alkohol. "Zákon o mediálnych službách už dnes obsahuje ustanovenia o obmedzení reklamy na alkohol, vrátane časového obmedzenia. Časové obmedzenie vysielania reklamy na alkohol je však v zákone formulované pomerne nešťastne, čo v praxi spôsobuje nejeden výkladový problém," dodali.