INS uvádza, že Moslimovia sú vykreslení ako tí, proti ktorým treba bojovať, alebo sa pred nimi brániť. Tiež ako obete útokov.
Autor TASR
Bratislava 1. mája (TASR) - O moslimoch žijúcich na Slovensku informujú médiá minimálne. Negatívne emócie sú približne v 70 percentách textov. TASR o tom informovala Islamská nadácia na Slovensku (INS), ktorá zanalyzovala obsah mienkotvorných aj bulvárnych médií.
Väčšina článkov bola zasadená do zahraničia. Moslimovia sú v nich zobrazovaní predovšetkým ako aktéri konfliktných situácií, uviedla INS. Pokračuje, že sú vykreslení ako tí, proti ktorým treba bojovať, alebo sa pred nimi brániť. Tiež ako obete útokov.
Zo života moslimov sa z médií dozvedajú ľudia málo. "Slovenský prijímateľ tak nadobúda obraz o živote moslimov, v ktorom dominuje násilie, v ktorom sú prijateľné fyzické tresty za porušenie práva šaría, kde ženy nemajú práva, ba ani nezávislosť, či vzdelávanie," zhodnotila nadácia. Dodala, že takúto rétoriku preberajú aj verejní činitelia, ktorí strašia migrantmi a moslimami pre svoje politické ciele.
Mediálny a politický diskurz sa navzájom podľa ISN posilňujú a potvrdzujú. Zároveň konštatuje, že posun v rétorike médií nevidí. "Už v roku 2009 sme poukázali na záporné zobrazovanie islamu a moslimov v tlači a v štúdii sme túto negatívnosť opäť potvrdili," poznamenala nadácia.
Väčšina článkov bola zasadená do zahraničia. Moslimovia sú v nich zobrazovaní predovšetkým ako aktéri konfliktných situácií, uviedla INS. Pokračuje, že sú vykreslení ako tí, proti ktorým treba bojovať, alebo sa pred nimi brániť. Tiež ako obete útokov.
Zo života moslimov sa z médií dozvedajú ľudia málo. "Slovenský prijímateľ tak nadobúda obraz o živote moslimov, v ktorom dominuje násilie, v ktorom sú prijateľné fyzické tresty za porušenie práva šaría, kde ženy nemajú práva, ba ani nezávislosť, či vzdelávanie," zhodnotila nadácia. Dodala, že takúto rétoriku preberajú aj verejní činitelia, ktorí strašia migrantmi a moslimami pre svoje politické ciele.
Mediálny a politický diskurz sa navzájom podľa ISN posilňujú a potvrdzujú. Zároveň konštatuje, že posun v rétorike médií nevidí. "Už v roku 2009 sme poukázali na záporné zobrazovanie islamu a moslimov v tlači a v štúdii sme túto negatívnosť opäť potvrdili," poznamenala nadácia.