Vďaka informatizácii v slovenskom regionálnom školstve klesol počet študentov na jeden počítač z 12,2 v roku 2004 na 2,3 študenta na počítač v roku 2021.
Autor TASR
Bratislava 29. novembra (TASR) - Deťom, ktoré navštevujú školy, kde viac ako 50 percent žiakov pochádzalo z rodín poberajúcich dávku v hmotnej núdzi, sa vďaka dostupnosti počítačov zlepšila čitateľská gramotnosť až o 0,25 štandardnej odchýlky. Vyplýva to z analýzy Inštitútu sociálnej politiky (ISP), ktorý zmapoval informatizáciu slovenského školstva. TASR o tom informoval tlačový odbor Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
"Kľúčovú úlohu v príprave detí na pracovný trh budúcnosti bude zohrávať pripravenosť škôl efektívne reagovať na zmeny a potreby na trhu práce. Školy musia žiakov pripraviť na povolania, ktoré ešte nevznikli a na používanie technológií, ktoré ešte neboli vyvinuté," vyhlásil rezort. Vďaka informatizácii v slovenskom regionálnom školstve klesol počet študentov na jeden počítač z 12,2 v roku 2004 na 2,3 študenta na počítač v roku 2021.
"Na základe výsledkov tejto analýzy sa preto odporúča zabezpečiť dostupnosť digitálnych technológií pre deti zo znevýhodneného prostredia," uviedli z rezortu. Rovnako odporučili identifikovať účinné spôsoby integrácie informačných a komunikačných technológií do vzdelávacieho procesu na hodinách matematiky a prírodovedy. Zároveň poradili hodnotiť vplyv dostupnosti výpočtovej techniky na širší okruh zručností žiadaných na trhu práce.
"Kľúčovú úlohu v príprave detí na pracovný trh budúcnosti bude zohrávať pripravenosť škôl efektívne reagovať na zmeny a potreby na trhu práce. Školy musia žiakov pripraviť na povolania, ktoré ešte nevznikli a na používanie technológií, ktoré ešte neboli vyvinuté," vyhlásil rezort. Vďaka informatizácii v slovenskom regionálnom školstve klesol počet študentov na jeden počítač z 12,2 v roku 2004 na 2,3 študenta na počítač v roku 2021.
"Na základe výsledkov tejto analýzy sa preto odporúča zabezpečiť dostupnosť digitálnych technológií pre deti zo znevýhodneného prostredia," uviedli z rezortu. Rovnako odporučili identifikovať účinné spôsoby integrácie informačných a komunikačných technológií do vzdelávacieho procesu na hodinách matematiky a prírodovedy. Zároveň poradili hodnotiť vplyv dostupnosti výpočtovej techniky na širší okruh zručností žiadaných na trhu práce.