Zmeny by mala priniesť novela zákona o reklame, ktorú by malo KDH predložiť na septembrovú parlamentnú schôdzu.
Autor TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) - Reklama propagujúca alkohol by mala byť v blízkosti škôl, školských zariadení a ubytovní pre mládež zakázaná. Zároveň by sa mali zvýšiť pokuty za propagáciu alkoholu, ktorá je namierená na deti a mládež. Dolná hranica by mala byť 33.200 eur a horná 100.000 eur. Kontrolu aj sankcionovanie by malo mať na starosti ministerstvo zdravotníctva. To sú opatrenia, ktoré pripravuje KDH v reakcii na práve prebiehajúcu bilbordovú kampaň na alkohol.
Zmeny by mala priniesť novela zákona o reklame, ktorú by malo KDH predložiť na septembrovú parlamentnú schôdzu. Informovali o tom na dnešnom brífingu v Bratislave podpredseda KDH Miloš Moravčík a expert KDH na zdravotníctvo Marian Faktor. "Súčasné nastavenie zákona, kontrola a prípadné sankcie sú nedostatočné. Prichádzame s návrhmi, ako sprísniť kontrolu a zvýšiť sankcie tak, aby sa podobné kampane neopakovali," povedal Faktor.
Poukázal na nebezpečenstvo pitia alkoholu. Zdôraznil, že na Slovensku majú podľa prieskumov prvú skúsenosť s alkoholom už 10-ročné deti. U vekovej kategórie od 11 do 14 rokov rastie podľa Faktora rozsah tohto neduhu. "A vo vekovej kategórii tých, ktorí sú na vrchole puberty, teda tých, ktorí už nechcú byť ocinkovými princezničkami, až 88 percent priznalo požívanie alkoholu za posledných 12 mesiacov, pričom polovica javila známky opitosti," opísal Faktor. Kampane, ktorú KDH kritizuje, podľa neho súčasný stav ešte zhoršujú.
Moravčík odmieta, aby firmy zarábali na propagovaní životného štýlu, v ktorom mládež pije a je agresívna na rodičov. "Pre nikoho nemôže byť výhodné spustiť takúto kampaň," vyhlásil Moravčík s tým, že treba zvýšiť pokuty. "Navrhujeme zvýšiť hornú hranicu na 100.000 eur a tiež, aby sa zaviedol spodný limit pokuty na 33.200 eur a aby sa peniaze vyzbierané na pokutách používali na prevenciu, osvetovú činnosť," konkretizoval. Zároveň pripomenul, že dnes je spodná hranica nulová a horná je 66.400 eur.
Zmeny by mala priniesť novela zákona o reklame, ktorú by malo KDH predložiť na septembrovú parlamentnú schôdzu. Informovali o tom na dnešnom brífingu v Bratislave podpredseda KDH Miloš Moravčík a expert KDH na zdravotníctvo Marian Faktor. "Súčasné nastavenie zákona, kontrola a prípadné sankcie sú nedostatočné. Prichádzame s návrhmi, ako sprísniť kontrolu a zvýšiť sankcie tak, aby sa podobné kampane neopakovali," povedal Faktor.
Poukázal na nebezpečenstvo pitia alkoholu. Zdôraznil, že na Slovensku majú podľa prieskumov prvú skúsenosť s alkoholom už 10-ročné deti. U vekovej kategórie od 11 do 14 rokov rastie podľa Faktora rozsah tohto neduhu. "A vo vekovej kategórii tých, ktorí sú na vrchole puberty, teda tých, ktorí už nechcú byť ocinkovými princezničkami, až 88 percent priznalo požívanie alkoholu za posledných 12 mesiacov, pričom polovica javila známky opitosti," opísal Faktor. Kampane, ktorú KDH kritizuje, podľa neho súčasný stav ešte zhoršujú.
Moravčík odmieta, aby firmy zarábali na propagovaní životného štýlu, v ktorom mládež pije a je agresívna na rodičov. "Pre nikoho nemôže byť výhodné spustiť takúto kampaň," vyhlásil Moravčík s tým, že treba zvýšiť pokuty. "Navrhujeme zvýšiť hornú hranicu na 100.000 eur a tiež, aby sa zaviedol spodný limit pokuty na 33.200 eur a aby sa peniaze vyzbierané na pokutách používali na prevenciu, osvetovú činnosť," konkretizoval. Zároveň pripomenul, že dnes je spodná hranica nulová a horná je 66.400 eur.