Zamerali sa na maximálne doby jazdy a či vodič vykonal pravidelnú, takzvanú bezpečnostnú prestávku, po maximálne 4,5 hodinách jazdy.
Autor TASR
Kysucký Lieskovec 28. septembra (TASR) – Porušenie sociálnej legislatívy v doprave nákladných áut nad 3,5 tony a autobusov kontrolovali dnes v Kysuckom Lieskovci na ceste I/11 s pracovníkmi Národného inšpektorátu práce (NIP) ich kolegovia z Českej republiky, Maďarska, Poľska a Ukrajiny.
"Zameriavame sa na maximálne doby jazdy a minimálne doby odpočinku. Či vodič vykonal pravidelnú, takzvanú bezpečnostnú prestávku, po maximálne 4,5 hodinách jazdy. Či je tachograf funkčný, či nie je ovplyvnený neoprávnenou manipuláciou a či zaznamenáva údaje podľa platnej legislatívy," povedal štátny radca NIP Ján Trcka.
Doplnil, že spoločné medzinárodné kontroly vyplývajú z legislatívy a majú sa konať najmenej šesťkrát ročne. "Nielen na Slovensku, ale aj na území susedných štátov. Tento rok bola napríklad kontrola v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku. Vykonávame ich najmä z toho dôvodu, aby sa kontrolné postupy v rámci regiónu zjednotili. A aby si ľudia mohli porovnať spôsob práce, vykonávania kontroly a vyhodnocovania údajov pomocou programov, ktoré máme k dispozícii," podotkol Trcka.
Podľa vedúceho odboru cestnej kontroly Centra služieb pre cestnú dopravu v Českej republike Pavla Bergmana sú spoločné kontroly veľkým prínosom. "Máme jednu európsku legislatívu, ale v každom štáte sú určité nuansy, ako je aplikovaná. A práve spoločné pôsobenie v rámci cestných kontrol napomáha tomu, že sa snažíme zbližovať kontrolné postupy a posudzovanie odhalených prípadov. Aby to v jednom štáte nebolo na prísny trest a v druhom štáte sa nad tým nemávlo rukou," zdôraznil Bergman.
"Zameriavame sa na maximálne doby jazdy a minimálne doby odpočinku. Či vodič vykonal pravidelnú, takzvanú bezpečnostnú prestávku, po maximálne 4,5 hodinách jazdy. Či je tachograf funkčný, či nie je ovplyvnený neoprávnenou manipuláciou a či zaznamenáva údaje podľa platnej legislatívy," povedal štátny radca NIP Ján Trcka.
Doplnil, že spoločné medzinárodné kontroly vyplývajú z legislatívy a majú sa konať najmenej šesťkrát ročne. "Nielen na Slovensku, ale aj na území susedných štátov. Tento rok bola napríklad kontrola v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku. Vykonávame ich najmä z toho dôvodu, aby sa kontrolné postupy v rámci regiónu zjednotili. A aby si ľudia mohli porovnať spôsob práce, vykonávania kontroly a vyhodnocovania údajov pomocou programov, ktoré máme k dispozícii," podotkol Trcka.
Podľa vedúceho odboru cestnej kontroly Centra služieb pre cestnú dopravu v Českej republike Pavla Bergmana sú spoločné kontroly veľkým prínosom. "Máme jednu európsku legislatívu, ale v každom štáte sú určité nuansy, ako je aplikovaná. A práve spoločné pôsobenie v rámci cestných kontrol napomáha tomu, že sa snažíme zbližovať kontrolné postupy a posudzovanie odhalených prípadov. Aby to v jednom štáte nebolo na prísny trest a v druhom štáte sa nad tým nemávlo rukou," zdôraznil Bergman.