Komora pôsobenie školských zdravotníkov víta.
Autor TASR
Bratislava 3. apríla (TASR) - Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek (SKSaPA) upozorňuje na potrebu zabezpečenia ďalšieho pôsobenia školských zdravotníkov na školách. Poukazuje na to, že 31. augusta sa končí výzva, ktorá podporuje zamestnanie zdravotníkov vo vybraných školách. Treba podľa nej definovať mechanizmus financovania po skončení výzvy.
"Pre zachovanie kontinuálneho pôsobenia školskej sestry v školách je nevyhnutné do ukončenia trvania projektu definovať mechanizmus financovania školskej sestry aj po ukončení projektovej výzvy, umožniť školám už zapojeným do projektu Zdravotnícky pracovník v materskej, základnej a strednej škole kontinuálne pokračovať v tejto činnosti so zachovaním existujúcich podmienok," poznamenala komora.
Pre štandardizáciu funkcie treba podľa nej vypracovať metodický materiál, ktorý by upravoval podmienky materiálno-technického a personálneho zabezpečenia. Za potrebné považuje aj metodicky zjednotiť podmienky poskytovania intervencií a vedenia zdravotnej dokumentácie. Treba podľa nej tiež zadefinovať výkon praxe školskej sestry ako výkon zdravotníckej praxe. Volá tiež po posilnení metodickej pozície sestry samosprávneho kraja ako koordinátora implementácie a rozvoja pozície školskej sestry v praxi.
Komora pôsobenie školských zdravotníkov víta. Prispieva to podľa nej k zlepšeniu zdravotného stavu študentov. "Mnohé ošetrovateľské praktiky majú pozitívny vplyv aj na dochádzku detí a študentov do škôl, ako aj na úroveň vzdelávania," ozrejmila. Za pozitívne označila aj ich pôsobenie v školách s vyšším počtom žiakov z marginalizovaných rómskych komunít.
Výzva rezortu školstva sa zameriavala na podporu škôl prostredníctvom zamestnania zdravotníckeho pracovníka. Financovala sa z plánu obnovy a odolnosti. Podporilo sa v nej vyše 90 materských, základných či stredných škôl. V rámci výzvy mohol byť zdravotnícky pracovník na školách zamestnaný od 1. septembra 2022 do 31. augusta 2024.
"Pre zachovanie kontinuálneho pôsobenia školskej sestry v školách je nevyhnutné do ukončenia trvania projektu definovať mechanizmus financovania školskej sestry aj po ukončení projektovej výzvy, umožniť školám už zapojeným do projektu Zdravotnícky pracovník v materskej, základnej a strednej škole kontinuálne pokračovať v tejto činnosti so zachovaním existujúcich podmienok," poznamenala komora.
Pre štandardizáciu funkcie treba podľa nej vypracovať metodický materiál, ktorý by upravoval podmienky materiálno-technického a personálneho zabezpečenia. Za potrebné považuje aj metodicky zjednotiť podmienky poskytovania intervencií a vedenia zdravotnej dokumentácie. Treba podľa nej tiež zadefinovať výkon praxe školskej sestry ako výkon zdravotníckej praxe. Volá tiež po posilnení metodickej pozície sestry samosprávneho kraja ako koordinátora implementácie a rozvoja pozície školskej sestry v praxi.
Komora pôsobenie školských zdravotníkov víta. Prispieva to podľa nej k zlepšeniu zdravotného stavu študentov. "Mnohé ošetrovateľské praktiky majú pozitívny vplyv aj na dochádzku detí a študentov do škôl, ako aj na úroveň vzdelávania," ozrejmila. Za pozitívne označila aj ich pôsobenie v školách s vyšším počtom žiakov z marginalizovaných rómskych komunít.
Výzva rezortu školstva sa zameriavala na podporu škôl prostredníctvom zamestnania zdravotníckeho pracovníka. Financovala sa z plánu obnovy a odolnosti. Podporilo sa v nej vyše 90 materských, základných či stredných škôl. V rámci výzvy mohol byť zdravotnícky pracovník na školách zamestnaný od 1. septembra 2022 do 31. augusta 2024.