Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Slovensko

Komora učiteľov zhodnotila prvý školský rok ministra školstva

Na snímke minister školstva, vedy, výskumu, vývoja a mládeže SR Tomáš Drucker (Hlas-SD). Foto: TASR Jaroslav Novák

Kriticky vníma nerovnomerné nastavenie regionálnych príspevkov.

Bratislava 27. júna (TASR) - Slovenská komora učiteľov (SKU) vníma pozitívne, že do popredia sa významne dostala téma duševného zdravia nielen detí, ale aj učiteľov a ďalších zamestnancov. Rovnako aj snahu ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD) kontinuálne pokračovať v začatých procesoch a reformách. Kriticky vníma legislatívny proces k takmer všetkým školským zákonom, platy či pracovné skupiny. Informuje o tom na svojom webe.

"Ministrom nádejne vnímaná snaha zapojiť všetkých aktérov cez viac ako 30 pracovných skupín/projektov nie je nová a zväčša slúži na unavenie odborníkov a aktérov. Na skutočnú kvalitu by muselo ministerstvo nastaviť kvalitu takýchto skupín. Mnohé boli formálne, nepripravené, bez kvalitnej facilitácie diskusie a najmä, väčšinou ani neslúžili k nastaveniu zmien, ale skôr ako frustračné okienko," upozornila komora.

Kriticky vníma aj nerovnomerné nastavenie regionálnych príspevkov. Najkritickejším momentom však pre ňu ostáva nezvládnutý legislatívny proces k takmer všetkým školským zákonom, ktoré si podľa SKU ministerstvo pripravilo bez diskusie a zapracovania pripomienok z pracovných skupín. "Je to facka pre mnoho odborníkov, ktorí strácali pol roka čas a prinášali podnety z praxe," doplnila.

Znepokojuje ju, že zvyšovanie platov stále nie je predmetom diskusie. Atraktivita učiteľského povolania i ostatných profesií v školstve je totiž podľa nej opäť na konci školského roka krízová a školy hľadajú opäť stovky až tisícky zamestnancov, ktorých niet. Poukázala aj na dlhodobé vzďaľovanie sa vysokoškolsky vzdelaným vo výške platov, pričom podľa komory chýba vôľa nastaviť zvyšovanie platov systémovo.