Kriticky vníma nerovnomerné nastavenie regionálnych príspevkov.
Autor TASR
Bratislava 27. júna (TASR) - Slovenská komora učiteľov (SKU) vníma pozitívne, že do popredia sa významne dostala téma duševného zdravia nielen detí, ale aj učiteľov a ďalších zamestnancov. Rovnako aj snahu ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD) kontinuálne pokračovať v začatých procesoch a reformách. Kriticky vníma legislatívny proces k takmer všetkým školským zákonom, platy či pracovné skupiny. Informuje o tom na svojom webe.
"Ministrom nádejne vnímaná snaha zapojiť všetkých aktérov cez viac ako 30 pracovných skupín/projektov nie je nová a zväčša slúži na unavenie odborníkov a aktérov. Na skutočnú kvalitu by muselo ministerstvo nastaviť kvalitu takýchto skupín. Mnohé boli formálne, nepripravené, bez kvalitnej facilitácie diskusie a najmä, väčšinou ani neslúžili k nastaveniu zmien, ale skôr ako frustračné okienko," upozornila komora.
Kriticky vníma aj nerovnomerné nastavenie regionálnych príspevkov. Najkritickejším momentom však pre ňu ostáva nezvládnutý legislatívny proces k takmer všetkým školským zákonom, ktoré si podľa SKU ministerstvo pripravilo bez diskusie a zapracovania pripomienok z pracovných skupín. "Je to facka pre mnoho odborníkov, ktorí strácali pol roka čas a prinášali podnety z praxe," doplnila.
Znepokojuje ju, že zvyšovanie platov stále nie je predmetom diskusie. Atraktivita učiteľského povolania i ostatných profesií v školstve je totiž podľa nej opäť na konci školského roka krízová a školy hľadajú opäť stovky až tisícky zamestnancov, ktorých niet. Poukázala aj na dlhodobé vzďaľovanie sa vysokoškolsky vzdelaným vo výške platov, pričom podľa komory chýba vôľa nastaviť zvyšovanie platov systémovo.
"Ministrom nádejne vnímaná snaha zapojiť všetkých aktérov cez viac ako 30 pracovných skupín/projektov nie je nová a zväčša slúži na unavenie odborníkov a aktérov. Na skutočnú kvalitu by muselo ministerstvo nastaviť kvalitu takýchto skupín. Mnohé boli formálne, nepripravené, bez kvalitnej facilitácie diskusie a najmä, väčšinou ani neslúžili k nastaveniu zmien, ale skôr ako frustračné okienko," upozornila komora.
Kriticky vníma aj nerovnomerné nastavenie regionálnych príspevkov. Najkritickejším momentom však pre ňu ostáva nezvládnutý legislatívny proces k takmer všetkým školským zákonom, ktoré si podľa SKU ministerstvo pripravilo bez diskusie a zapracovania pripomienok z pracovných skupín. "Je to facka pre mnoho odborníkov, ktorí strácali pol roka čas a prinášali podnety z praxe," doplnila.
Znepokojuje ju, že zvyšovanie platov stále nie je predmetom diskusie. Atraktivita učiteľského povolania i ostatných profesií v školstve je totiž podľa nej opäť na konci školského roka krízová a školy hľadajú opäť stovky až tisícky zamestnancov, ktorých niet. Poukázala aj na dlhodobé vzďaľovanie sa vysokoškolsky vzdelaným vo výške platov, pričom podľa komory chýba vôľa nastaviť zvyšovanie platov systémovo.