V porovnaní s predchádzajúcim rokom išlo o desaťpercentný nárast, pričom výkony posypu ciest boli vyššie o 11 a pluhovania o 19 percent.
Autor TASR
Košice 29. júna (TASR) – Náklady na zimnú údržbu ciest druhej a tretej triedy v Košickom samosprávnom kraji (KSK) v zimnom období 2015/2016 predstavovali 3.846.000 eur. Oproti predchádzajúcemu roku išlo o 10-% nárast, pričom výkony posypu ciest boli vyššie o 11 % a pluhovania o 19 %. Vyplýva to z vyhodnotenia zimnej údržby, ktoré Zastupiteľstvo KSK vzalo v pondelok (27.6.) na vedomie.
"Celkovo bolo počas zimného obdobia 2015/2016 evidovaných 103 výkonových dní, pričom prvý posyp bol nutný 11. októbra 2015 a posledný zásah bol zrealizovaný 27. apríla 2016 na Dobšinskom kopci. Najkritickejším bol stred januára, kedy sa za mrznúceho mrholenia vytvárala poľadovica na celom území KSK," uvádza dokument pre krajských poslancov.
Správa ciest KSK naďalej upozorňuje, že motoristi nie vždy rešpektujú dopravné značenie, ako sú výzvy na použitie snehových reťazí, zníženie rýchlosti či zákaz predbiehania. Chronickým problémom je nerešpektovanie zimných podmienok účastníkmi cestnej premávky, nedisciplinovanosť a neohľaduplnosť ponáhľajúcich sa vodičov. Ako vyplýva z dokumentu, problémy spôsobujú najmä vodiči kamiónov s letnými pneumatikami, ktorí napriek tejto skutočnosti mnohokrát podceňujú fyzikálne vlastnosti svojich pneumatík, neodstavia vozidlo pred stúpaním, ktoré ešte nebolo posypané a spôsobujú tým nepriechodnosť ciest a znemožňujú vykonať zásah vozidiel zimnej údržby.
"Celkovo bolo počas zimného obdobia 2015/2016 evidovaných 103 výkonových dní, pričom prvý posyp bol nutný 11. októbra 2015 a posledný zásah bol zrealizovaný 27. apríla 2016 na Dobšinskom kopci. Najkritickejším bol stred januára, kedy sa za mrznúceho mrholenia vytvárala poľadovica na celom území KSK," uvádza dokument pre krajských poslancov.
Správa ciest KSK naďalej upozorňuje, že motoristi nie vždy rešpektujú dopravné značenie, ako sú výzvy na použitie snehových reťazí, zníženie rýchlosti či zákaz predbiehania. Chronickým problémom je nerešpektovanie zimných podmienok účastníkmi cestnej premávky, nedisciplinovanosť a neohľaduplnosť ponáhľajúcich sa vodičov. Ako vyplýva z dokumentu, problémy spôsobujú najmä vodiči kamiónov s letnými pneumatikami, ktorí napriek tejto skutočnosti mnohokrát podceňujú fyzikálne vlastnosti svojich pneumatík, neodstavia vozidlo pred stúpaním, ktoré ešte nebolo posypané a spôsobujú tým nepriechodnosť ciest a znemožňujú vykonať zásah vozidiel zimnej údržby.