Jednou z úloh rezortu zahraničia je vytvoriť kredibilnú a hodnovernú značku Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 22. októbra (TASR) – Do prípravy budovania značky Slovenska sa môže naďalej zapájať aj široká verejnosť. Na tento účel je k dispozícii webový portál www.brandingslovenska.com. Ľudia jeho prostredníctvom majú priestor na vyjadrenie sa k identite SR a na navrhnutie atribútov, z ktorých by sa malo pri tvorbe značky vychádzať. Verejná diskusia prostredníctvom predmetnej internetovej stránky potrvá do konca roka.
Ako pre TASR priblížil šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák, jednou z úloh jeho rezortu je vytvoriť kredibilnú a hodnovernú značku Slovenska. "Za viac ako 20 rokov tu bolo viacero pokusov, ale väčšina boli nárazové, rezortné alebo agentúrne, ale neboli výsledkom vážnej verejnej diskusie a zapojenia sa odborníkov. My to už viac ako tri roky robíme, lebo chceme, aby značka Slovenska bola dôveryhodná," vysvetlil.
Význam tejto úlohy podľa neho stúpa spolu s blížiacim sa predsedníctvom SR v Európskej únii v druhej polovici roku 2016. "Neviem si predstaviť, aby sme do tohto predsedníctva vstupovali s tým, aby si každé ministerstvo robilo svoj branding," dodal.
Po tom, ako ministerstvo získa spätnú väzbu od odbornej i laickej verejnosti, rozbehne na budúci rok proces profesionálneho vizuálneho stvárnenia brandingu Slovenska. "Ale úspešná značka je taká, s ktorou sa identifikujú jej občania, a práve preto od nich potrebujeme vedieť, ako chcú, aby Slovensko bolo videné v zahraničí," poznamenal minister.
Za dôležité považuje to, aby sa SR dokázala okrem svojej kritiky pozrieť aj na množstvo pozitívnych príbehov a úspechov, ktoré krajina a jej ľudia dosiahli. "Práve o tom by mal byť branding. Len vtedy nás budú iní vnímať pozitívne, pokiaľ my sami budeme veriť príbehu, ktorý o sebe budeme šíriť. Chcem, aby sme dali o sebe vedieť svetu hlavne v dobrom," podčiarkol.
Ako pre TASR priblížil šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák, jednou z úloh jeho rezortu je vytvoriť kredibilnú a hodnovernú značku Slovenska. "Za viac ako 20 rokov tu bolo viacero pokusov, ale väčšina boli nárazové, rezortné alebo agentúrne, ale neboli výsledkom vážnej verejnej diskusie a zapojenia sa odborníkov. My to už viac ako tri roky robíme, lebo chceme, aby značka Slovenska bola dôveryhodná," vysvetlil.
Význam tejto úlohy podľa neho stúpa spolu s blížiacim sa predsedníctvom SR v Európskej únii v druhej polovici roku 2016. "Neviem si predstaviť, aby sme do tohto predsedníctva vstupovali s tým, aby si každé ministerstvo robilo svoj branding," dodal.
Po tom, ako ministerstvo získa spätnú väzbu od odbornej i laickej verejnosti, rozbehne na budúci rok proces profesionálneho vizuálneho stvárnenia brandingu Slovenska. "Ale úspešná značka je taká, s ktorou sa identifikujú jej občania, a práve preto od nich potrebujeme vedieť, ako chcú, aby Slovensko bolo videné v zahraničí," poznamenal minister.
Za dôležité považuje to, aby sa SR dokázala okrem svojej kritiky pozrieť aj na množstvo pozitívnych príbehov a úspechov, ktoré krajina a jej ľudia dosiahli. "Práve o tom by mal byť branding. Len vtedy nás budú iní vnímať pozitívne, pokiaľ my sami budeme veriť príbehu, ktorý o sebe budeme šíriť. Chcem, aby sme dali o sebe vedieť svetu hlavne v dobrom," podčiarkol.