Kľúčom k úspešnej medicínskej praxi je podľa dekana holistický prístup s prevenciou na popredných miestach.
Autor TASR
Bratislava 17. septembra (TASR) - Lekárska fakulta (LF) Slovenskej zdravotníckej univerzity (SZU) otvára nový akademický rok. Budúcich lekárov bude vzdelávať aj v základoch správneho stravovania a výživy v rámci predmetu Klinická výživa. TASR o tom informovala prodekanka pre komunikáciu so zdravotníckymi zariadeniami Zuzana Čižmáriková.
"Správna výživa, správne informovanie pacientov o celostnom prístupe k zdraviu sú entity, ktoré budúci lekári musia mať na pamäti. Veda neustále poukazuje na to, že životospráva ovplyvňuje celkové zdravie vo viac ako 80 percentách," uviedol dekan LF SZU Ladislav Kužela. Kľúčom k úspešnej medicínskej praxi je podľa neho holistický prístup s prevenciou na popredných miestach.
Čižmáriková poznamenala, že fakulta sa tiež zaviazala k posilneniu výskumu a jeho integrácii do výučbového procesu. Nové vedenie fakulty kladie podľa nej dôraz na to, aby budúci lekári pochopili, ako pracovať so štyrmi hlavnými determinantami zdravia: telom, mysľou, duchom a spoločnosťou. "Našich študentov budeme viesť k tomu, aby vnímali pacienta ako celok, nielen ako súbor symptómov. Musíme ich naučiť, ako rešpektovať všetky potreby pacientov a ako pracovať v tíme," dodal dekan.
"Správna výživa, správne informovanie pacientov o celostnom prístupe k zdraviu sú entity, ktoré budúci lekári musia mať na pamäti. Veda neustále poukazuje na to, že životospráva ovplyvňuje celkové zdravie vo viac ako 80 percentách," uviedol dekan LF SZU Ladislav Kužela. Kľúčom k úspešnej medicínskej praxi je podľa neho holistický prístup s prevenciou na popredných miestach.
Čižmáriková poznamenala, že fakulta sa tiež zaviazala k posilneniu výskumu a jeho integrácii do výučbového procesu. Nové vedenie fakulty kladie podľa nej dôraz na to, aby budúci lekári pochopili, ako pracovať so štyrmi hlavnými determinantami zdravia: telom, mysľou, duchom a spoločnosťou. "Našich študentov budeme viesť k tomu, aby vnímali pacienta ako celok, nielen ako súbor symptómov. Musíme ich naučiť, ako rešpektovať všetky potreby pacientov a ako pracovať v tíme," dodal dekan.