Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc.
Autor TASR
Bratislava 12. januára (TASR) - Na predavačoch v obchodoch si ľudia najviac cenia schopnosť poskytnúť im v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im na nich najčastejšie chýba. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.
"Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, keď sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby," opísala Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Súčasne rovnaké množstvo zákazníkov podľa jej slov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie.
Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity aj z prítomnosti predavača v predajni. Buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať, alebo ho naopak nemôžu nájsť. S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.
"Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, keď sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby," opísala Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Súčasne rovnaké množstvo zákazníkov podľa jej slov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie.
Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity aj z prítomnosti predavača v predajni. Buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať, alebo ho naopak nemôžu nájsť. S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.