Jeden z iniciátorov zasadnutia, podpredseda výboru Martin Fronc, ešte nevie, aké uznesenie výbor prijme.
Autor TASR
Bratislava 28. januára (TASR) - Mimoriadny Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport zvoláva jeho predseda Mojmír Mamojka (Smer-SD) na utorok (2.2.) na 14. hodinu. Urobil tak na základe podpisov opozičných poslancov, ktorí chcú hovoriť o situácii v školstve.
Mamojka dnes pre TASR potvrdil, že na výbor pozýva ministra školstva Juraja Draxlera (nominant Smeru-SD), predstaviteľov Iniciatívy slovenských učiteľov (ISU), ktorí stoja za aktuálnym štrajkom pedagógov, aj šéfa školských odborov Pavla Ondeka. Či zasadnutie niečomu pomôže, však Mamojka príliš neverí. "Ako pragmatik hovorím, že veľa nevyriešime. Principiálne, v mnohých veciach majú pravdu, nikto netvrdí, že v školstve je peňazí dosť. Štrajkujúci učitelia si však kazia obsah formou. Nám končí mandát 5. marca, tak reálne, čo môžeme za štyri týždne vyriešiť?" pýtal sa.
Podľa Mamojku je to podobná situácia, ako keď po skončení futbalového zápasu kopne hráč do súpera a tréner sa na základe toho dožaduje pokutového kopu. "Čo môže, ak už je po zápase? Principiálne majú učitelia pravdu, ale riešiť to teraz, je absurdné," uzavrel.
Jeden z iniciátorov zasadnutia, podpredseda výboru Martin Fronc (KDH), ešte nevie, aké uznesenie výbor prijme. "Musíme ho dohodnúť s vládnymi poslancami, lebo oni majú väčšinu. Chcem hľadať spoločné riešenie v pondelok (1.2.)," povedal dnes pre TASR.
Samotný výbor inicioval preto, lebo považuje za dôležité, aby poslanci, ktorí sa školstvom zaoberajú, poznali skutočné postoje zainteresovaných strán. "Chcem počuť od ministra jeho postoj k veci, lebo jeho vyjadrenia sa mi zdajú byť príliš radikálne vo vzťahu k štrajkujúcim. Ja osobne by som tiež chcel, aby aspoň do budúcnosti padol záväzok niečo so školstvom urobiť. Nemyslím len platy, ale aj mnohé iné veci. Mala by byť prijatá vízia rozvoja školstva, ale nie len vládnou väčšinou, ale širším politickým spektrom," uzavrel.
Časť nezaradených poslancov by však chcela o problematike hovoriť priamo v pléne. Poslanci na čele s Jurajom Miškovom sa už pokúsili zozbierať potrebných 30 podpisov, zhromaždili len osem. Nedávno preto opakovane vyzvali opozičné strany na súčinnosť.
Mamojka dnes pre TASR potvrdil, že na výbor pozýva ministra školstva Juraja Draxlera (nominant Smeru-SD), predstaviteľov Iniciatívy slovenských učiteľov (ISU), ktorí stoja za aktuálnym štrajkom pedagógov, aj šéfa školských odborov Pavla Ondeka. Či zasadnutie niečomu pomôže, však Mamojka príliš neverí. "Ako pragmatik hovorím, že veľa nevyriešime. Principiálne, v mnohých veciach majú pravdu, nikto netvrdí, že v školstve je peňazí dosť. Štrajkujúci učitelia si však kazia obsah formou. Nám končí mandát 5. marca, tak reálne, čo môžeme za štyri týždne vyriešiť?" pýtal sa.
Podľa Mamojku je to podobná situácia, ako keď po skončení futbalového zápasu kopne hráč do súpera a tréner sa na základe toho dožaduje pokutového kopu. "Čo môže, ak už je po zápase? Principiálne majú učitelia pravdu, ale riešiť to teraz, je absurdné," uzavrel.
Jeden z iniciátorov zasadnutia, podpredseda výboru Martin Fronc (KDH), ešte nevie, aké uznesenie výbor prijme. "Musíme ho dohodnúť s vládnymi poslancami, lebo oni majú väčšinu. Chcem hľadať spoločné riešenie v pondelok (1.2.)," povedal dnes pre TASR.
Samotný výbor inicioval preto, lebo považuje za dôležité, aby poslanci, ktorí sa školstvom zaoberajú, poznali skutočné postoje zainteresovaných strán. "Chcem počuť od ministra jeho postoj k veci, lebo jeho vyjadrenia sa mi zdajú byť príliš radikálne vo vzťahu k štrajkujúcim. Ja osobne by som tiež chcel, aby aspoň do budúcnosti padol záväzok niečo so školstvom urobiť. Nemyslím len platy, ale aj mnohé iné veci. Mala by byť prijatá vízia rozvoja školstva, ale nie len vládnou väčšinou, ale širším politickým spektrom," uzavrel.
Časť nezaradených poslancov by však chcela o problematike hovoriť priamo v pléne. Poslanci na čele s Jurajom Miškovom sa už pokúsili zozbierať potrebných 30 podpisov, zhromaždili len osem. Nedávno preto opakovane vyzvali opozičné strany na súčinnosť.