Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 30 percent populácie.
Autor TASR
Bratislava 3. marca (TASR) - Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenníky Plus 7 dní a Báječná žena, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Zdravie a Záhradkár boli vlani najčítanejšími a najsledovanejšími slovenskými elektronickými a printovými médiami. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI za rok 2019, ktoré v utorok zverejnila spoločnosť Median SK. Prieskum realizovala na vzorke 8353 respondentov, občanov SR vo veku 14 - 79 rokov v termíne od 7. januára do 15. decembra 2019. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 30 percent populácie. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasledovali denníky Plus jeden deň a Pravda (zhodne po 6 percent). Na ďalších miestach boli Sme (5 percent), Šport (4 percentá), Hospodárske noviny a Denník N (oba zhodne po 3 percentá).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii bol 34 percent. Najčítanejšími boli Plus 7 dní a Báječná žena (zhodne po 6 percent), nasledujú Život a Nový Čas pre ženy (zhodne po 5 percent). Na ďalších miestach sa umiestnili Slovenka a Eurotelevízia (zhodne po 3 percentá) a Nový Čas nedeľa (2 percentá). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8 percent a sieť Petit Press MY noviny 4-percentnú čítanosť.
Podiel čítanosti dvojtýždenníkov predstavoval 17 percent populácie. Najčítanejším titulom bol TV Max (5 percent), za ním Relax a Tele plus (zhodne po 3 percentá). Nasledovali Bratislavské noviny (2 percentá) a Stop, Váš TV Program a Žena a život (zhodne po 1 percente). Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala čítanosť 3 percentá.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 44 percent populácie. Najčítanejšími boli Zdravie a Záhradkár (zhodne po 6 percent), za nimi nasledovali Eva, Nový Čas Krížovky a Emma (zhodne po 4 percentá). Ďalšie miesta obsadili Napínavé krížovky a Lepšie bývanie (zhodne po 3 percentá).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 58 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 18 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (16 percent), Fun rádio (10 percent). Rádio Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po 7 percent a Rádio Regina dosiahlo 6 percent. V parametri "počúval posledný týždeň" bolo na prvých troch miestach poradie - Rádio Expres (36 percent), Rádio Slovensko (27 percent) a Fun rádio (25 percent). Aj v parametri "podiel na trhu" boli na prvých troch miestach Rádio Expres (22 percent), Rádio Slovensko (21 percent) a Fun rádio (12 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,3 milióna divákov. Televízii Markíza so 40 percentami patrila prvá pozícia, druhá bola TV Joj (28 percent) a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (19 percent). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (32 percent), TV Joj (20 percent), Jednotka RTVS (13 percent).
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 30 percent populácie. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasledovali denníky Plus jeden deň a Pravda (zhodne po 6 percent). Na ďalších miestach boli Sme (5 percent), Šport (4 percentá), Hospodárske noviny a Denník N (oba zhodne po 3 percentá).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii bol 34 percent. Najčítanejšími boli Plus 7 dní a Báječná žena (zhodne po 6 percent), nasledujú Život a Nový Čas pre ženy (zhodne po 5 percent). Na ďalších miestach sa umiestnili Slovenka a Eurotelevízia (zhodne po 3 percentá) a Nový Čas nedeľa (2 percentá). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8 percent a sieť Petit Press MY noviny 4-percentnú čítanosť.
Podiel čítanosti dvojtýždenníkov predstavoval 17 percent populácie. Najčítanejším titulom bol TV Max (5 percent), za ním Relax a Tele plus (zhodne po 3 percentá). Nasledovali Bratislavské noviny (2 percentá) a Stop, Váš TV Program a Žena a život (zhodne po 1 percente). Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala čítanosť 3 percentá.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 44 percent populácie. Najčítanejšími boli Zdravie a Záhradkár (zhodne po 6 percent), za nimi nasledovali Eva, Nový Čas Krížovky a Emma (zhodne po 4 percentá). Ďalšie miesta obsadili Napínavé krížovky a Lepšie bývanie (zhodne po 3 percentá).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 58 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 18 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (16 percent), Fun rádio (10 percent). Rádio Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po 7 percent a Rádio Regina dosiahlo 6 percent. V parametri "počúval posledný týždeň" bolo na prvých troch miestach poradie - Rádio Expres (36 percent), Rádio Slovensko (27 percent) a Fun rádio (25 percent). Aj v parametri "podiel na trhu" boli na prvých troch miestach Rádio Expres (22 percent), Rádio Slovensko (21 percent) a Fun rádio (12 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,3 milióna divákov. Televízii Markíza so 40 percentami patrila prvá pozícia, druhá bola TV Joj (28 percent) a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (19 percent). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (32 percent), TV Joj (20 percent), Jednotka RTVS (13 percent).